کد خبر 1037642
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کولبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر کردستان گفت: دو کولبر گمشده ارتفاعات سرشیو سقز که سر از منطقه پنجوین عراق در آورده بودند دقایقی پیش به ایران بازگشتند.

به گزارش مشرق، محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر کردستان اظهار کرد: دو کولبری گمشده در ارتفاعات سرشیو سقز که به منطقه پنجوین عراق رفته بودند دقایقی پیش به ایران بازگشتند.

بیشتر بخوانید:

دو کولبر مفقود ارتفاعات سرشیو سقز زنده پیدا شدند

وی با اشاره به اینکه یکی از آنها به شدت آسیب دیده بود، گفت:‌این دو نفر خود را به مرز سیرانبند در بانه (خط صفر مرزی ایران-عراق) رسانده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر کردستان تصریح کرد: به محض اعلام مصدومیت یک نفر از آنها تیم  هلال‌احمر برای امدادرسانی به محل اعزام شده و او را تحویل بیمارستان بانه دادند.

محمدی تصریح کرد: فرد مصدوم به نام عمر زینبیان ۵۵ ساله است که در حال حاضر در بیمارستان بانه تحت درمان قرار گرفته است.

گفتنی است؛ بامداد روز شنبه ۲۳ کولبر در قالب سه گروه در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک برف شده بودند.

در مرحله نخست امدادرسانی، ۱۵ نفر از این کولبران توسط نیروهای امدادی، سپاه ناحیه سقز،  مردم محلی و امدادگران نجات پیدا کرده و به روستای مام سفیدین منتقل شدند.

پس از انتقال این ۱۵ نفر به مکان امن مشخص شد یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌اند.

 تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بلافاصله همراه با اهالی روستاهای منطقه و نیروهای امدادی تلاش برای یافتن این افراد را آغاز کردند، بعد از چند ساعت تلاش پنج نفر از این افراد سالم پیدا شدند، اما متاسفانه نفر ششم با هویت مشخص بدلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود.

بدلیل صعب‌العبوری منطقه و تاریک شدن هوا در روز گذشته امکان انتقال جسد میسر نشد و تیم‌های امدادی تا روشن شدن هوا برای انتقال جسد این کولبر به پایین منتظر ماندند.

تا صبح امروز اطلاع دقیقی در مورد وضعیت ۲ کولبر دیگر که همراهانشان عصر دیروز نجات پیدا کرده بودند نبود ظهر امروز بر اساس اطلاعات محلی و خانواده افراد مشخص شد این دو کولبر در راه برگشت به منطقه، مسیر را گم کرده و به روستای «هه‌ل‌بر» عراق رفته‌اند.

با هماهنگی فرمانداری و مرزبانی ۵ نفر از مرز سیرانبند بانه هم برای کمک، امدادرسانی و بازگرداندن آنان، به روستای «هه‌ل‌بر» اعزام شده‌اند.

تیم‌های امدادی نیز برای کمک و امدادرسانی احتمالی در روستای مام‌سیف‌الدین اعزام و مستقر شدند.

در نهایت این دو کولبر که یکی از آنها به شدت دچار مصدومیت شده به خاک کشور بازگردانده شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس