کد خبر 1037574
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰۳۲ واحد روبرو شد و روند رو به رشد را از سر گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ با افزایش ۲۰۳۲ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۶۶۰ واحد به رقم ۱۴۱ هزار و ۸۶۲ واحد رسید.

ارزش روز بازار امروز در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۱۵۵۷ تریلیون تومان رسید.

کارشناسان دلیل افزایش شاخص کل بورس تهران را جذب نقدینگی سرگردان در جامعه می‌دانند که سرمایه‌های خرد مردم امکان حضور در بازارهای رقیب مانند مسکن و ملک ندارد، همچنین در رکود بازار سکه و طلا و ارز سرمایه‌گذاری در بورس بهترین گزینه به شمار می‌رود.

شفافیت و آسانی ورود به بورس و خروج از آن و نیز معاملات منصفانه و شرایط رقابتی زمینه مناسبی برای توجه سرمایه‌گذاران خرد و اشخاص حقیقی به سرمایه‌گذاری در بورس شده است.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از ۷.۶ میلیارد سهام حق تقدم و  اوراق مالی در قالب ۷۵۶ هزار معامله و به ارزش ۳۷۱۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای ملی مس، کشتیرانی جمهوری اسلامی،‌ سایپا، مخابرات ایران در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه مپنا و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش ۵۴۲ واحد به رقم ۱۱۴ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۱۰۷ واحد به رقم ۹۴ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۴۷۲۳ واحد به رقم ۵۱۷ هزار و ۲۵ واحد رسید، شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۶۱۰ واحد به رقم ۳۰۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید، شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۳۵۳۳ واحد به رقم ۸۸۶ هزار و ۷۹۴ واحد رسید.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال فعالان بورس قرار گرفته شامل بانک تجارت به قیمت هر سهم ۶۰۰ ریال، بانک ملت، گلوکزان، سایپا، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

امروز در پایان معاملات فرابورس شاخص کل بدون تغییر نسبت به روز گذشته در رقم ۵۴۱۵ واحد ثابت ماند.

امروز ارزش روز بازارهای اول و دوم فرابورس به بیش از ۳۱۲ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای ذوب‌آهن، فرابورس ایران و فولاد هرمزگان جنوب در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه کوثر، سنگ آهن گوهر زمین و پتروشیمی زاگرس در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، ماشین‌های اداری ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.

امروز در جریان معاملات بورس با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی متوقف، برخی بازگشایی، تعدادی دچار وقفه معاملات و برخی نیز حراج شدند. از جمله می‌توان به توقف نماد بیمه ما، توقف حق تقدم شرکت ایران یاسای تایر و رابر، توقف نماد گلوکزان اشاره کرد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد شرکت زامیاد روی داد، در پیام دیگری از سوی ناظر وقفه در معاملات نماد بانک صادرات ایران انجام شد، بازگشایی نماد سایپا و صنایع سرماآفرین، بازگشایی نماد سایپا شیشه، ایران دارو، صنایع لاستیکی سهند روی داد. همچنین وقفه در نماد معاملاتی مهرکام‌ پارس روی داد.

بازگشایی نماد کربن ایران، کشتیرانی، آلومراد، کاشی و سرامیک سعدی و شرکت ایران رادیاتور و همچنین شرکت بورس کالا و کارگزاری‌های مربوط به آن انجام شد.

در پیام دیگری توقف نماد قند اصفهان و شرکت بهنوش ایران انجام شد همچنین وقفه در معاملات نماد سامان‌گستر اصفهان و شرکت صنایع جوشکاپ یزد، همچنین توقف در نماد کاشی الوند، توقف نماد فنرسازی خاور انجام شد.

توقف نماد ایران خودرو، بازگشایی شرکت مهندسی تکنوتار و حراج مجدد حق تقدم تولید فیبر ایران اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس