کد خبر 1037534
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
فغانی

داور بین المللی فوتبال ایران می گوید از برخی دوستانش شنیده که هدایت ممبینی و فاطمه صوفی زاده می خواستند یک داور دیگر را برای جام جهانی از ایران معرفی کنند!

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی طی سال های گذشته یکی از داوران برجسته نه فقط فوتبال ایران که آسیا و جهان بوده است. او به واسطه قضاوت در تورنمنت های مهم بین المللی که سرآمد ترین آنها فینال المپیک و دو جام جهانی 2014 و 2018 بوده است، توانسته نام بزرگی برای خودش در فوتبال دنیا دست وپا کند. از این رو او افتخارات زیادی هم برای فوتبال ایران به دست آورده که شاید تا سال های سال کسی نتواند به آنها برسد.


فغانی اما طی ماه های گذشته به واسطه مهاجرتش به کشور استرالیا حواشی زیادی را تجربه کرده است. او از روزی که ایران را ترک کرد، بارها در مصاحبه هایش گفته که در بازی های بین المللی از طرف ایران شرکت می کند و این مساله به تایید هیات رییسه فدراسیون و شخص مهدی تاج هم رسیده بود. حتی فغانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی المپیک 2020 توکیو نیز زیر پرچم ایران شرکت کرد و به نظر می رسید این مساله کاملا حل شده است. او حالا نماینده داوری ایران در رقابت های جام جهانی 2022 قطر نیز خواهد بود و در سمینارها و کارگاه های آموزشی قبل از این مسابقات نیز از طرف ایران شرکت می کند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم فدراسیون در مورد فغانی چیست؟


در چنین شرایطی اما مساله افشا شده که جای تعجب دارد. اینکه قبل از معرفی فغانی به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از طرف فدراسیون برای رقابت های جام جهانی مخالفت هایی از طرف برخی اعضای هیات رییسه وجود داشته است. در این باره گفته می شود هدایت ممبینی و فاطمه صوفی زاده دو عضو هیات رییسه فدراسیون در جلسه مربوط به انتخاب داور ایران برای جام جهانی 2022 قطر صراحتا اعلام کردند که نباید فغانی معرفی شود و مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. مساله ای که فغانی نیز آنها را تایید می کند.


وقتی با داور برجسته فوتبال ایران تماس گرفتیم، در واکنش به اینکه برخی افراد از داخل فدراسیون به دنبال حذف او از فهرست جام جهانی بودند، گفت: «من هم این موضوع را شنیدم. اینکه آقای ممبینی و خانم صوفی زاده بعد از مهاجرتم به استرالیا در جلسه هیات رییسه خواسته اند که نام از لیست داوران الیت ایران در بیاید. این در حالی است که آقایان تاج، ساکت و ممبینی به طور کامل در جریان مهاجرت من به کشور استرالیا بودند و می دانستند که من مشکلی برای انجام قضاوت های بین المللی زیر پرچم ایران ندارم.»


وی افزود: «حالا که من نامزد حضور در جام جهانی هستم، خوشحالم از طرف ایران این اتفاق افتاده و تا زمانی هم که دوستان در فدراسیون فوتبال بخواهند با عشق و علاقه زیر پرچم کشورم این کار را می کنم. اگر هم نخواهند که بحث فرق می کند. البته این را هم بگویم که اگر دوستان به این نتیجه می رسیدند که نام مرا از فهرست بین المللی حذف کنند، شانس قضاوت در جام جهانی به تیم داوری ایران هم داده نمی شد».


بعد از آن جلسه مهدی تاج رییس وقت فدراسیون فوتبال با اظهارات ممبینی و صوفی زاده مخالفت کرده و در نهایت هم نام فغانی به عنوان داور ایرانی معرفی شده است که تصمیمی منطقی به نظر می رسد. چراکه اگر نام فغانی از لیست داوران الیت در می آمد، نه تنها سودی برای فوتبال ایران نداشت که متضرر هم می شدیم. بی تردید فغانی با توجه به اینکه اقامت دائم کشور استرالیا را دارد، خیلی راحت می توانست از این کشور برای حضور در جام جهانی اقدام کند و به مسابقات برود اما با توجه به اینکه سوابق سایر داوران ایرانی مثل فغانی نیست، آنوقت ایران هم شانس داشتن داور در جام جهانی را از دست می داد. در چنین حال و هوایی است که تصمیم ممبینی و صوفی زاده عجیب به نظر می رسد. از طرفی ممبینی که سالها در داوری حضور داشته و الان ریاست کمیته داوران را برعهده دارد هم قطعا باید با قوانین و مسائل بین المللی داوری آشنا باشد که چنین طرز فکری درباره فغانی توسط او جای تعجب دارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناخدا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    7 1
    وطن فروشا جایی دراین کشورندارند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    نفوذ در بعد ورزشی عیان شده و دارند میوه نفوذشان را درو می کنند - نظارت کجایی
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    از وقتی رفته استرالیا ، آتش جنگل ها خاموش نمیشه ، خودتون قضاوت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس