کد خبر 1037523
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
شبکه لبنانی / انتخابات

یک شبکه لبنانی در ویژه برنامه‌ای در خصوص انتخابات ایران، ترکیب «آراء مردم» و «شریعت اسلامی» را یک نظام حکومتی بی‌نظیر خواند و گفت، نکته مهمی است که انتخابات در ایران یک روز هم تعطیل نشده است.

به گزارش مشرق،  شبکه المیادین در ادامه پوشش ویژه اخبار و تحولات انتخابات مجلس شورای اسلامی و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در گزارشی اعلام کرد که نظام ایران ترکیبی نادر از آرای مردم و شریعت اسلامی است.

در گزارشی که شبکه المیادین شنبه‌شب پخش کرد آمده است که «با پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست ایران از سیاستی مبتنی بر حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی که مثل قمری بر مدار آن دو می‌چرخید، به سیاستی مخالف آمریکا و مخالفت با کشورهایی عربی تبدیل شد که در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند. این سیاست اثری خیلی بزرگ در تشکیل محور مقاومت داشت؛ محوری که در لبنان و فلسطین مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاد و در سال‌های بعد نیز توانست بسیاری از طرح‌های آمریکا را به شکست بکشاند».

«ملحم ریا» مدیر دفتر المیادین در تهران در این گزارش گفت، «لحظه بازگشت امام خمینی [از تبعید] به وطن، لحظه ماندگار و اثرگذاری در تاریخ است؛ شاید ناظران سیاسی در خارج از ایران درباره میزان تاثیر آن اختلاف نظر داشته باشند،‌ اما همه ایرانی‌ها با هر سلیقه و نظری متفقند که این حادثه سبب پیشرفت ایران در حوزه‌های بسیاری شد که تا پیش از آن، آشنایی با آن نداشت».

ویژه برنامه المیادین

ریا گفت، زمانیکه امام خمینی پس از ورود به ایران به بهشت زهرا رفت،‌ حرفی را زد که شاید مهم‌ترین رکن حکومت ایران شد و آن «مردم سالاری» یا حکومت دینی متکی بر مردم است. او گفت که متکی بر مردم، حکومت تشکیل خواهد داد. امروز با گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب، این اصل هنوز جاری است و عملاً ادامه دارد. این امر از طریق انتخاباتی در جریان است که از پیروزی انقلاب به شکل مستمر برگزار شده و بر خلاف مشکلات سختی که در این مسیر بوده، هیچ وقت این انتخابات یک روز هم تعطیل نشده است. از جمله این مشکلات انفجارهایی بوده که مخالفان [منافقین] انجام داده‌اند و یک سال بعد از پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی نظام بعث صدام علیه ایران به راه انداخت و تحریم‌های آمریکا که تا همین امروز ادامه یافته است و هیچ وقت انتخابات این جمهوری متکی بر مردم تعطیل نشده است. ببینید درست است که نظام ایران بر اساس شریعت اسلامی است اما او هیچگاه نظر مردم را فراموش نکرده و همین نکته است که ترکیبی نادر از جمهوری و شریعت ایجاد کرده است. شاید شما در هیچ یک از کشورهای دنیا مثل این را نبینید.

وفا سرایا 

«وفا سرایا» مجری المیادین که برای پوشش ویژه ایام انتخابات به ایران آمده است گفت،‌ بله این ویژگی‌ها تاکنون ادامه یافته و این نکته مهمی است که تا امروز ادامه یافته. من که برای نخستین بار به ایران آمده‌ام اصلا انتظار این همه شعف سیاسی و پویایی را نداشتم و طبیعی است که این حس را در طول پوشش چند روزه تحولات انتخابات و سالروز پیروزی انقلاب ایران، به بینندگان خود منتقل خواهیم کرد.

ملحم ریا - استودیو المیادین در تهران

در ادامه این ویژه برنامه به موضع ایران در خصوص طرح «معامله قرن» پرداخته شد و ملحم ریا مدیر الجزیره در تهران گفت، موضع ایران به شکل کاملا واضحی بیان شد. سپاه گفت که سرنوشت این طرح شکست است و هیچگاه برای اسرائیل ثبات به همراه نخواهد آورد. نکته دوم این بود که گفته شد این طرح آتش انتقام را در همه جای منطقه روشن خواهد کرد. ایران اصلا معتقد است که این طرح مرده به دنیا آماده است و نیروهای مقاومت به لطف آگاهی مردمی در مقابل آن خواهد ایستاد. ما نه تنها در منطقه و بسیاری از کشورهای عربی شاهد مخالفت با این طرح هستیم بلکه برخی در کشورهای اروپایی نیز با این طرح مخالفت شده است.

این عضو شبکه المیادین گفت که آنچه مهم است این است که این طرح کاملا اسرائیلی است... کشورهایی که حتی با ایران شاید اختلاف نظر داشته باشند، خواستار اتحاد در مواضع در مقابله با این طرح شده‌اند. این طرح سبب اتحاد همه گروه‌های فلسطینی نیز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس