کد خبر 1037350
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
فرمانده سنتکام

سفر اعلام نشده ژنرال مک کنزی فرمانده سنتکام به افغانستان تردیدها درمورد واگذار شدن مدیریت پنهانکاری در خصوص سقوط اسرار آمیز این هواپیما به فرمانده سنتکام را تبدیل به یقین کرد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱/۱۵ دوشنبه این هفته هواپیمای جاسوسی E۱۱A متعلق به ارتش امریکا در استان غزنی افغانستان سقوط کردو پنتاگون به صورت تعجب اوری با سکوت ۶ ساعته نهایتا پذیرفت که این هواپیما متعلق به ارتش این کشور بوده است. سخنگوی طالبان در حالی که مدعی شد هواپیمای نظامی آمریکا از سوی این گروه ساقط شده از حضور افسران بلند پایه سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا)در این پرواز و کشته شدن انها خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا اجساد نظامیان خود در سقوط هواپیما را تحویل گرفت

دو هواپیمای دیگر آمریکایی در افغانستان ساقط شدند

اطلاع رسانی قطره چکانی و همراه با تاخیر پنتاگون در مورد ماهیت و هویت سرنشینان این پرواز موجب شد که ظن پنهانکاری امریکا در این خصوص تقویت شود.

پنتاگون دو روز بعد از این رخداد با اعلام اسامی دوخلبان که درسقوط هواپیمای نظامی درافغانستان کشته شدند مدعی شد که سرنشینان این پرواز صرفا این دونفر بوده اند.

منابع خبری در افغانستان پیش از اعلام خبر تعداد و اسامی کشته شدگان سقوط این هواپیمااز قصد امریکا برای اعزام تیم کارشناسان ویژه پنتاگون به افغانستان برای بررسی و مدیریت میدانی این رخداد خبر داده بودند.امروز اعلام شد که ژنرال مک‌کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)روز چهارشنبه درسفری اعلام نشده وارد افغانستان شده و روز جمعه بعد از سفری سه‌روزه افغانستان را ترک کرد.

سفر اعلام نشده مک کنزی به افغانستان و هم زمان انتشار بیانیه پنتاگون در مورد تعداد و هویت سرنشینان هواپیمای نظامی سقوط کرده در ولایت غزنی تردیدها درمورد واگذار شدن مدیریت پنهانکاری در خصوص سقوط اسرار آمیز این هواپیما و سرنشینان ان به فرمانده سنتکام را تبدیل به یقین کرد فرمانده تروریستهای سنتکام پیش از ترک افغانستان در جمع خبرنگاران در اظهاراتی تحریک آمیز گفت :«ایران همواره در افغانستان تا حدی آزار و تهدید داشته، اما به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی با توسل به نیروهای نیابتی خود به دنبال فرصتی برای ضربه به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در این کشور است و این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.»

منبع: نور نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس