اینستکس

محافل رسانه‌ای خوش‌بین به غرب هم کانال مالی راه‌اندازی شده از سوی سوئیس را واهی و بی‌فایده می‌دانند.

 به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دولت انگلیس و فرانسه و آلمان طی دو سال گذشته (پس از خروج آمریکا و توافق) تعهدات برجامی خود را به راه‌اندازی کانال‌هایی موسوم به SPV و INSTEX فرو کاستند و بیش از یک سال وعده دادند اما سرانجام تمام آن وعده‌ها به فراموشی سپرده شد و اکنون سوئیس می‌گوید می‌خواهد یک کانال محدود مالی برای دارو راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید:

اجرایی شدن احتمالی طرح‌هایی در رابطه با اینستکس

روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز در گزارشی در همین زمینه نوشت: اروپا در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا ناتوانی نشان می‌دهد و کانال موسوم به اینستکس، ضربه‌گیر مناسبی در مقابل تحریم‌ها نیست.

تمایل اروپا برای اینکه شرکت‌های تجاری، تحریم‌های ثانویه آمریکا را نایده بگیرند شکست خورده است. از سویی اینستکس که گام رسمی اروپا برای جلوگیری از آثار مخرب تحریم‌ها بود  نتوانست شرکت‌های تجاری را برای همکاری با ایران تشویق کند.

«لودرس کاتریان» عضو ارشد شرکت حقوقی «هوگان لوولز» به فایننشال تایمز گفت: اطلاعات زیادی درباره اینستکس وجود ندارد؛ این ساز و کار در شرایط کنونی اقلام غذایی و دارویی را شامل می‌شود، اما ابعاد تحریم‌های آمریکا بسیار وسیع است و اینستکس ضربه‌گیر مناسبی نیست.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نیز در همین زمینه، مکانیسم سوئیس را بدون انتقال منابع «بی‌فایده» خواند. همچنین روزنامه همشهری تصریح کرد امید به کانال مالی اروپایی، امیدی واهی است و مکانیسم پیشنهادی اروپا تاکنون تأثیری نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    اگر اروپا بدرد بخور بود. انگلیس ازش جدا نمیشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس