کد خبر 103724
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۰

منابع سوري با اشاره به تشکيل سه اتاق عمليات ويژه در ايران، سوريه و حزب الله لبنان تأکيد کردند که اين سه طرف در صورت حمله نظامي به سوريه با حداکثر توان موشکي خود اهداف آمريکايي و اسرائيلي را هدف قرار مي دهد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق به به نقل ازالنخيل، منابع مطلع سوري اعلام کردند که بشار اسد رئيس جمهور اين کشور پنجشنبه هفته گذشته دستور نظامي محرمانه اي صادر کرده مبني بر اينکه در صورت حمله نظامي غافلگيرکننده آمريکا به سوريه، اين کشور مجموعه اقدامات نظامي را در دستور کار خود قرار دهد.

اين طرح شامل واکنش فوري و سرنوشت ساز سوريه به حملات احتمالي با شليک بيشترين تعداد موشک به سرزمين هاي اشغالي خواهد بود. همچنين استفاده از موشک هاي دوربرد براي هدف قراردادن اهداف دريايي آمريکايي از ديگر مراحل اين طرح است.

اين طرح تأکيد مي کند که فرماندهي نظامي سوريه بر خلاف برخي اظهارات بين المللي که دخالت نظامي غرب عليه سوريه را بعيد مي داند، اين حمله را بعيد ندانسته و خود را براي حمله نظامي آماده مي کند.

اين منابع تأکيد کردند که نيروهاي مسلح سوريه اتاق عمليات مشترکي را تدارک ديده اند که شامل افسراني از ارتش سوريه، ايران و حزب الله لبنان است تا هماهنگي هاي نظامي براي دخالت نظامي احتمالي ايران بر ضد اهداف آمريکايي و اسرائيلي در صورت حمله نظامي اين کشور به سوريه سريع تر صورت گيرد.

اين در حالي است که بر اساس گزارش هاي اين پايگاه خبري ارتش ايران در تهران نيز اتاق عمليات مشترکي را ايجاد کرده و حزب الله لبنان نيز اتاق مجزايي را ترتيب داده است.

اين نشان مي دهد که هر اقدام نظامي عليه سوريه با واکنش جدي مواجه خواهد شد و سه اتاق عمليات در سه کشور مختلف بيشترين توان موشکي خود را براي پاسخ به اين حملات به کار خواهند گرفت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ماشاالله
  • یدی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
    0 0
    جانم ایران عزیز.......مرحبا به ارتشیان سربلندمان
  • محمد ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 0
    قربون هرچی ایرانی با شرف . شیر مردان خدا یار و نگهدارتان
  • فرمان ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    0 0
    الآن وقتش رسيده.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس