کد خبر 1037236
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
پایان الحاقیه صلح اردن با اسرائیل

در پی مخالفت آمریکا با الحاق دره اردن و شهرک‌های کرانه باختری پیش از برگزاری انتخابات سراسری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با هدف راضی کردن رای‌دهندگان، به الحاق کوچک نمادین بپردازد.

به گزارش مشرق، تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش داد پس از آنکه آمریکا با تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق فوری دره اردن و شهرک‌های یهودی کرانه‌باختری مخالفت کرد، نتانیاهو تصمیم دارد تا با یک «الحاق کوچک» نمادین طی روزهای آتی، موجبات خرسندی رای‌دهندگان خود را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

«معامله قرن» موش مُرده زایید

ابومازن: هرگز معامله قرن را قبول نخواهم کرد

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»،‌ در طرح صلح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که سه‌شنبه گذشته در کاخ سفید رونمایی شد، حق اسرائیل برای الحاق دره اردن و تمامی شهرک‌های کرانه باختری و محیط اطراف آن که ۳۰ درصد از کل کرانه باختری را شامل می‌شود، برسمیت می‌شناسد.

در حالی که نتانیاهو قصد داشت در نشست روز یکشنبه کابینه، موضوع الحاق دره اردن را به رای بگذارد اما دولت آمریکا با اشاره به این موضوع که مخالف الحاق دره اردن نیست اما این آمادگی وجود ندارد که شاهد اتفاق این موضوع پیش از انتخابات سراسری آتی در ۲ مارس (۱۲ اسفند) باشد،‌ بنابراین تصمیم گرفت تا این اقدام را به تاخیر بیندازد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این عقبگرد نتانیاهو باعث ناامیدی عمیق در میان طرفداران راست‌گرا و شهرک‌نشینان شده است و نتانیاهو به دنبال انجام اقدامی نمادین در این زمینه و پیش از انتخابات سراسری است.

«دانا ویس» تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: «طی روزهای آتی، ‌تلاش گسترده‌ای برای نوعی الحاق کوچک برای راضی کردن رای‌دهندگان انجام خواهد شد.»

این گزارش، ‌هیچ اشاره‌ای درباره چگونگی انجام این کار ندارد اما در گذشته مقامات رژیم صهیونیستی درباره آغاز الحاق از یک شهرک بزرگ یا بلوکی در نزدیکی بیت‌المقدس خبر داده بودند.

پس از مخالفت آمریکا، نتانیاهو نشست روز یکشنبه کابینه را لغو و هنوز تاریخی برای برگزاری نشست کابینه اعلام نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه هشتم بهمن ماه جاری، در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو از طرح معامله قرن رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به طور کامل به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار می‌شود و رهبران فلسطین نیز باید در شهرکی به نام «ابودیس» در شرق قدس، پایتخت خود را تشکیل دهند.

اتحادیه عرب امروز در نشست فوق‌العاده خود در قاهره با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که طرح ظالمانه صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را قبول ندارد و بر عدم همکاری با واشنگتن برای اجرای این طرح، تأکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    4 0
    مسلمانان آماده آزاد سازی قدس اند اسرائیل تا چند سال آینده نخواهد بود فلسطینیان به سرزمین خود باز خواهند گشت صبح پیروزی نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس