کد خبر 1037192
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
ایمپلنت

یک جراح فک و صورت گفت: مشکل عمده در حوزه ایمپلنت، فریب دادن مردم و بیماران تحت عنوان انجام کامل مراحل ایمپلنت در یک جلسه و طی یک روز است.

به گزارش مشرق، دکتر سید مهدی جعفری در آستانه برگزاری کنگره سالانه جراحان فک و صورت در باره ایمپلنت دندان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مشکل عمده در حوزه ایمپلنت، فریب دادن مردم و بیماران تحت عنوان انجام کامل مراحل ایمپلنت در یک جلسه و طی یک روز است که با این عنوان، تبلیغ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر سلامت دهان و دندان چیست؟

متخصص دندانپزشکی زیبایی و کاشت ایمپلنت دندان

چگونگی مرتب کردن دندان و روش های مختلف آن

وی با اشاره به اینکه درمان کامل ایمپلنت حداقل حدود ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد، تصریح کرد: انجام ایمپلنت مراحل مختلفی دارد و در واقع یک درمان گروهی محسوب می‌شود که جراح‌، پریودنتیست، متخصص پروتزهای دندانی، رادیولوژیست، متخصص بیماری‌های دهان و... برای انجام ایمپلنت با یکدیگر همکاری دارند.

این جراح فک و صوت با بیان اینکه مردم باید آگاهی لازم در مورد مراحل و شرایط انجام ایمپلنت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی افراد سودجو و غیرمتخصص با ارائه وعده‌های غیر حقیقی، بیماران را گمراه و هزینه‌های گزافی را از بیمار اخاذی می‌کنند و به‌دنبال آن، عوارض مختلفی همچون لقی دندان، عفونت و ... بیمار را گرفتار ‌می‌کند زیرا انجام تمام مراحل ایمپلنت و پروتز متکی برآن به هیچ عنوان طی یک جلسه و تنها در یک روز قابل قبول و علمی نیست.

وی نسبت به فعالیت افراد سودجو در حوزه ایمپلنت هشدار و ادامه داد: علاوه بر افزایش آگاهی و دانش مردم در این حوزه، افزایش نظارت‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط نیز می‌تواند به کاهش تخلفات در این زمینه منجر شود و دست فرصت‌طلبانی که از خارج از کشور به این بازار آشفته هجوم می‌آورند، قطع شود.

جعفری درباره هزینه کامل ایمپلنت تصریح کرد: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به‌طور کلی هزینه‌ای تا حدود چند میلیون تومان می‌تواند برای بیمار همراه داشته باشد؛ همچنین نکته حائز اهمیت این است که بیماران حتماً به مراکزی مراجعه کنند که دارای مجوز باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس