بانک ملی ایران

بانک ملی ایران همواره طی سال های گذشته به عنوان حامی صنعت کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش رونق تولید صنعت مواد غذایی کشور، به خصوص واحدهای تولیدی را با تامین مالی حمایت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، صنعت کیک و کلوچه در بین سال‌های 2008 تا 2015 سریع‌ترین میزان رشد تولید و سود آوری را در میان صنایع دیگر در جهان داشته است. این صنعت در ایران نیز از دهه های گذشته رشد قابل توجهی داشته و اکنون بیش از 70 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند و واحدهای تولیدی معتبری از جمله نادری، نادی و نوشین در استان گیلان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر این واحد های تولیدی با تامین مالی و دریافت تسهیلات از بانک ملی ایران توسعه یافتند که هم اکنون برای بیش از 8 هزار نفر فرصت اشتغالزایی فراهم شده است و با تلاش و پشتکار موفق شدند محصولات خود را گسترش دهند و توانسته اند سالانه 100 هزار تن انواع محصولات متنوع از جمله کیک، کلوچه، شیرینی، ویفر و... را تولید و به 70 کشور در جهان نظیر سوئد، هلند، استرالیا، اتریش،کانادا، لهستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان و... صادر کنند.

همچنین تولیدکنندگان محصولات کیک و کلوچه در استان گیلان با تامین مالی بانک ملی ایران توانسته اند با توسعه ظرفیت های تولید و همچنین تخصص موجود اکنون از تولید، بسته بندی تا فروش و توزیع خودکفا شوند و سهم مهمی در تولید ناخالص کشور داشته باشند.

آرش فرزام‌صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که بانک ملی ایران رکورد دار پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی و تولیدی جهت رونق تولید و اشتغالزایی در استان است، گفت: با حمایت بانک‌ ملی ایران هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های تولیدی و زیر ساخت های اساسی در استان نداریم.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 12 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور توسط صنایع مستقر در استان تأمین می‌شود، تاکید کرد: تاکنون از سوی بانک‌ ملی ایران تسهیلاتی به فعالان صنعت مواد غذایی به خصوص تولید کنندگان گروه غذایی کیک و کلوچه مستقر در استان پرداخت شده که با این تسهیلات، این واحد های صنعتی توانسته اند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند، بیش از هزاران شغل ایجاد و نیمی از نیاز کشور به محصول کیک و کلوچه را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: محصولات این مجموعه واحد های تولیدی که با آخرین تکنولوژی های روز دنیا و به دست توانمند نیروی متخصصان بومی استان و با حمایت های بانک ملی ایران تولید می شود، در حال حاضر با صادرات به کشور های مختلف، ارزهای غیرنفتی به اقتصاد کشورمان وارد می شود.

بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی است که طی سال های اخیر با تامین مالی صنایع راهبردی و زیر ساخت های اساسی در کشور، قدم‌های مناسبی را برداشته است. ارائه و پرداخت تسهیلات به توسعه واحدهای تولیدی در زمینه صنعت موادغذایی، از جمله نمونه‌های بارزی است که نقش حمایتی بانک ملی ایران در آن حائز اهمیت است. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت توان اقتصاد شرکت های دانش بنیان و تکیه بر تولید صنعتگران داخل همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس