هواپیما

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد با انتقال تجهیزات بازخوانی و بازسازی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی کار در ایران انجام شود.

به گزارش مشرق، حسن رضایی‌فر  در تشریح آخرین وضعیت بررسی سانحه بویینگ اوکراینی اظهار داشت: روال بررسی ادامه دارد. این بویینگ هواپیمای جدیدی است که نظیر این تایپ هواپیما در ایران وجود ندارد، بنابراین اطلاعات فنی و عملیاتی آن هم در کشور ما وجود ندارد که باید از کمپانی بویینگ و شرکت اوکراینی گرفته شود.

وی ادامه داد: به تازگی در این باره سفری به اوکراین برای دریافت اطلاعات فنی و عملیاتی بویینگ سانحه‌دیده داشتیم، با مقامات عالی‌رتبه آنجا دیدار برقرار شد. درباره جعبه سیاه، نحوه پرداخت خسارات و اطلاعات فنی مباحث رد و بدل شد.

رضایی‌فر با بیان اینکه باید بررسی شود چه اتفاقی برای هواپیما و پدافند هوایی ما رخ داده است که به این سانحه انجامیده است، گفت: در حال حاضر هیچ تیم خارجی در ایران نیستند. پیش از این اوکراینی‌ها و کانادایی‌ها بودند که ما بر اساس قوانین اطلاعات را به آنها دادیم، ضمن اینکه ما هم به اوکراین رفتیم و تیم کانادایی و فرانسوی آنجا بودند و اطلاعات را با هم رد و بدل کردیم.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بررسی سانحه بویینگ اوکراین مطابق استانداردهای دنیا انجام می‌شود،‌ گفت: ابعاد سانحه و بررسی آن گسترده است و یک بعد آن جعبه سیاه است. بخش نظامی هم در حال انجام بررسی‌های خود است و سپس بررسی‌های بخش نظامی و ما تلفیق می‌شود و نتیجه‌گیری مناسب و دقیق مشخص و اعلام می‌شود تا کمبودها شناسایی شود و چنین اتفاقی در آینده رخ ندهد، ضمن آنکه قوه قضائیه بر هر دو بخش نظامی و غیرنظامی نظارت دارد.

وی ادامه داد: ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ضمیمه ۱۳ انکس ایکائو از همه کشورهای ذی‌مدخل در این سانحه دعوت کردیم که برخی به عنوان مشارکت و برخی به عنوان شاهد به کشور ما آمدند.

رضایی‌فر گفت: کشور کانادا به عنوان شاهد نمایندگان خود را فرستاد که رویه‌های استاندارد ما را دیدند و رضایت خود را اعلام کردند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه جعبه سیاه در ایران است، اظهار داشت: برای خرید تجهیزات و انتقال آنها و بازخوانی جعبه سیاه اقدام کرده‌ایم. وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد این کار با اولویت در ایران انجام شود. ما دو بار برای تامین تجهیزات بازخوانی به کشورهای آمریکا، کانادا و فرانسه درخواست داده‌ایم. برخی گفته‌اند در حال بررسی هستند و برخی گفته‌اند امکان انجام این کار نیست.

وی تاکید کرد: این مسئله حاکمیتی کشور ما است و ما منتظر هستیم کشورهای دیگر تجهیزات بازخوانی را در اختیار ما قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس