کد خبر 1037104
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
یمن

یک گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت می‌گویند، بررسی سلاحهای استفاده شده از سوی نیروهای انصارالله نشان می‌دهد که آنها به یک مدل پهپاد جدید و یک موشک شبیه به موشک کروز مجهز شده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان سازمان ملل مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن در حال دریافت بخشها و قطعاتی از پهپادها و تسلیحاتی هستند که از نظر فنی مشابه تسلیحاتی است که در ایران ساخته می‌شود.

این کارشناسان گزارشی به اعضای شورای امنیت ارسال کرده‌اند که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است که به نظر می‌رسد مسیر ارسال این قطعات پهپاد و تسلیحات بر فراز عمان و سواحل جنوبی یمن و از طریق قلمروی تحت کنترل نیروهای انصارالله به سمت صنعا پایتخت این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ تار و مار کردن متجاوزان سعودی

حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود گفته‌اند که توقیف یک کشتی حامل موشکهای ضد تانک در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ در دریای عربی نشان می‌دهد که حمل و نقل دریایی نقش مهمی در ارسال این تسلیحات بازی می‌کند.

این گزارش همچنین گفته، در طول سال ۲۰۱۹، نیروهای انصارالله به افزایش حملات علیه عربستان سعودی با استفاده از دو سیستم تسلیحاتی جدید، یک نوع جدید از پهپاد مدل دلتا و یک حمله زمینی با استفاده از موشکهای مدل کروز، ادامه داده‌اند.

این کارشناسان در ادامه  می‌گویند که حملات تابستان گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی که موجب قطع جریان نفت به بازارهای جهانی شد را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

این گزارش مدعی است که برخلاف ادعای حوثیها که مسئولیت این حملات را پذیرفته‌اند، تخمین برد سیستمهای تسلیحاتی به آنها اجازه نمی‌دهد که از قلمروی تحت کنترل خود به چنین حمله‌ای دست بزنند.

با این وجود این کارشناسان می‌گویند که تعداد دیگری از حملات با استفاده از همان پهپادها و موشکهای زمین به زمین کروز را به می‌توان به حوثیها نسبت داد.

این کارشناسان با بیان اینکه قطعات این سیستمهای تسلیحاتی وارداتی هستند می‌گویند که قطعات پهپادی و بقایای موشکها را بررسی کرده‌اند، رد یکی از این محموله‌ها از یک شرکت در هنگ کنگ به آدرسی در عمان بوده و دیگری از جایی در ژاپن به مقصد ابوظبی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجتبی براهویی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    10 0
    مسایل نظامی نباید تو بوق کرنا زده شود ونباید هم اجازه دادتابعضی ها تو این سایتهاویا رسانه هابنویسند وهستند بعضیا که از این طریق به اونوریااطلاعات میدهند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    15 1
    مسیر ارسال بمب ها به عربستان از کجاست؟که برسر مردم بی گناه یمن ریخه میشن؟
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    6 0
    یمن... سرنوشت و آینده ی مقاومت به یاران اویس داده شده...
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    وزارت امورخارجه موظف است با رسانه های خارجی که برعلیه ایران دروغ پردازی می کنند برخورد کند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    10 0
    اگر کارشناسان سازمان ملل به این نتیجه رسیدن پس ایران قدرت مافوق در اسیا وحتی در جهان است عربستان از امریکا کمک میگیرد یمن از ما
  • مقدم‌نیا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    سلام نیرویهای‌یمنی‌هر‌چقدر‌می‌توانند‌عربستان‌وامارات‌را‌بزنند‌زودتر‌مسکلشان‌حل‌می‌شونند
  • Hm IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    تعظيم از ته دل به انقلاب حامی مظلومین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس