استانداری تهران: ۱۲۶۹ نفر برای انتخابات مجلس در تهران تایید صلاحیت شدند

معاون سیاسی استاندار تهران گفت:‌ مجموعا ۲۴۹۵ نفر توسط هیات‌های نظارت یا رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند و در نتیجه ۱۲۶۹ نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد،  با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره امام(ره) و شهدا، اظهار داشت: ۲۲ بهمن ۵۷ مقطع رهایی ملت ما از استکبار جهانی بود هرچند دشمن از توطئه علیه ملت ایران و ملت های مسلمان منطقه دست برنداشته است تا استیلای خود را بر منطقه حفظ کند. معامله قرن، جنایت قرن برای استیلا بر منطقه است.

وی درباره انتخابات پیشرو گفت: انتخابات در طول تاریخ برای ما حائز اهمیت بوده و همیشه چه زمان حیات امام خمینی(ره) و چه الان و در زمان رهبری مقام معظم رهبری، هر دو بزرگوار بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره و تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ فرصت شورای نگهبان به رد صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس

کدخدایی: ۲۰۰۰ نفر به آمار تاییدصلاحیت‌ها اضافه شد

استاندار تهران افزود: قوی بودن یک ملت و مأیوس کردن دشمن منوط به تقویت پشتوانه مردمی نظام است.

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی استاندار تهران نیز در این نشست خبری با اشاره به روند شکل‌گیری مقدمات برگزاری انتخابات اعم از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، تشکیل هیأت‌های اجرایی و رسیدگی به صلاحیت‌ها، گفت: جمعه گذشته اقلام انتخاباتی نیز توزیع شد و استان تهران آماده برگزاری انتخابات پرشور است.

وی افزود:  ۳۸۷۹ نفر در استان تهران و در شش حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند که توسط هیات های اجرایی ۳۶۱۱ تایید شدند یعنی حدود ۹۳ درصد تایید شدند. ۲۲۳ نفر توسط هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند که از عده ای به علت اشکال شکلی پرونده و عده‌ای نیز بر اساس جوابیه چهار مرجع قانونی رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی استاندار تهران ادامه داد: در مرحله بعد، رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت آغاز شد که در این مرحله ۱۲۶۹ نفر توسط هیات نظارت تایید شدند و مجموعا ۲۴۹۵ نفر توسط هیات‌های نظارت یا رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند و در نتیجه ۱۲۶۹ نفر تأیید صلاحیت شدند.

حسن بیگی گفت: ۱۸۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات پیش‌رو با ستاد انتخابات استان همکاری می‌کنند، اعم از هیات‌های بازرسی و عوامل انتظامی و امنیتی و سایر  که عهده‌دار ۶۶۵۹ شعب اخذ رأی استان هستند. به علت اینکه این دوره، انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان را نیز داریم، این تعداد دوبرابر می‌شود که در مجموع ۱۳۳۱۸صندوق رأی در استان داریم.

وی اظهار داشت: برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم ۳ کرسی استان تهران خالی است که ۱۴۴ نفر برای تصدی این ۳ کرسی ثبت نام کردند و ۷۰ نفر در رسیدگی به پرونده‌ها انصراف دادند و ۱۶ نفر در نهایت تأیید صلاحیت شدند. طبق قانون از ۱۷ بهمن تا ۳۰ بهمن فرصت تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان است.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: از ۲۴ بهمن ۹۸ تا ۳۰ بهمن به مدت هفت روز مهلت تبلیغات مجلس است و روز اول اسفند تبلیغات ممنوع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس