کد خبر 1036903
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
گنج زاده

پرافتخارترین کاراته‌کای تیم ملی جمهوری آذربایجان گفت: ایران هر دو سال یک بار در مسابقات جهانی قهرمان شده و هیچکس نمی‌تواند منکر بزرگی‌اش باشد.

به گزارش مشرق، رفائل آقایف در پاسخ به این سؤال که لیگ جهانی پاریس حساس‌ترین و سخت‌ترین کاراته‌ وان‌ها محسوب می‌شود، چطور شد که در آن با شکست زودهنگام حذف شدید، اظهار داشت: 2 سال پیاپی در فینال لیگ جهانی پاریس حضور داشتم، اما این دوره به دلیل عمل جراحی که روی زانوی پای راستم داشتم، نتوانستم موفق شوم. تقریباً 22 روز قبل از آغاز لیگ جهانی پاریس تحت عمل جراحی روی زانوی پای راستم قرار گرفتم، اما تا این لحظه این موضوع را رسانه‌ای نکردم.

بیشتر بخوانید:

رنکینگ جدید فدراسیون جهانی کاراته

وی افزود: پیش از حضور در این مسابقات، با پزشکان صحبت کردم. آنها خیلی موافق حضورم نبودند، اما با توجه به اینکه این مسابقات حساسیت ویژه‌ای داشت و همه کاراته‌کاهای دنیا به دنبال کسب امتیاز سهمیه المپیک بودند، من هم ناچار شدم در آن حضور پیدا کنم. می‌دانستم که با حضور در این پیکارها فشار زیادی به زانویم می‌آید اما ناچار بودم و دوست داشتم در این رویداد هم روی تاتامی بروم.

آقایف در واکنش به این سؤال که پس با این حساب کسب مدال در این رقابت‌ها در اولویت شما نبود، گفت: بله، گرفتن امتیاز از این رقابت‌ها برایم مهم بود. در واقع حضورم، ثبت‌نام و مبارزه کردن در پاریس خیلی برایم اهمیت داشت. امتیاز گرفتم و از حضورم راضی هستم. این رقابت‌ها برای من خیلی خوب بود اما اساس حضورم کسب مدال نبود. آن نتیجه‌ای را که می‌خواستم در فرانسه گرفتم. ما طی چند ماه آینده رویدادهای مهمی را پیش‌رو داریم و در آنها هرآنچه خدا بخواهد و قسمت من باشد، رقم خواهد خورد.

وی در مورد شرایط و جایگاهی که در رنکینگ المپیک دارد، عنوان کرد: اگر ژاپن را محاسبه نکنیم، در جایگاه سوم قرار دارم. بهمن عسگری نفر اول،؛ نماینده ایتالیا نفر دوم و من نفر سوم رنکینگ هستم. کاراته‌کای آمریکایی و اکراین نیز جایگاه چهارم و پنجم را دارند. رفته رفته رقابت‌ها حساس‌تر و مهم‌تر می‌شود. با این شرایطی که داشتم، در پاریس حضور پیدا کردم و 210 امتیاز به دست آوردم که با توجه به حساسیتی که در بالای رنکینگ المپیک وجود دارد، برایم خیلی خوب بود.

پرافتخارترین کاراته‌کای تیم ملی جمهوری آذربایجان در پاسخ به این سؤال که جایگاه کاراته ایران را در دنیا چطور می‌بینید و آیا در این رقابت‌ها عملکرد کاراته ایران خوب بود، اظهار داشت: اگر این سؤال را از افرادی به غیر از من سؤال کنید، تمام انسان‌های دنیا اگر بخواهند روراست صحبت کنند؛ باید واقعیت را بگویند. کاراته ایران از ابتدا خوب بوده، اما حالا خیلی خوب‌تر شده است.

وی ادامه داد: کاراته ایران هر دو سال یک بار در مسابقات جهانی قهرمان شده و هیچ کسی نمی‌تواند منکر بزرگی اش باشد. ایرانی‌ها تیم خوب و زیبایی دارند. مربیان آنها هم کاربلد هستند. به ایرانی‌ها برای این موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اند تبریک می‌گویم و برای موفقیت کاراته ایران در المپیک آرزوی موفقیت دارم. همیشه پاریس جزء رقابت‌های سخت و مهم محسوب می‌شود، گرفتن مدال در این رقابت‌ها کار سختی است. ایرانی ها هم عملکرد خوبی در پاریس داشتند.

آقایف در پاسخ به این سؤال که در 35 سالگی با این همه افتخارآفرینی در دنیا آیا تصمیم برای خداحافظی گرفته‌، خاطرنشان کرد: فعلاً به خداحافظی اصلاً فکر نمی‌کنم. برای من حضور در المپیک توکیو مهم است. بعد از المپیک خدا می‌داند چه خواهد شد. هرچه خدا بخواهد همان می‌شود. در حال حاضر همه ورزشکاران به حضور در توکیو فکر می‌کنند و حضور در المپیک روزی هر کسی که باشد، خدا آن را نصیبش خواهد کرد. من هم به رسیدن به المپیک توکیو تمام تلاشم را می‌کنم. همه چیز را سپرده‌ام به خدا؛ امیدوارم که به هدفم در المپیک توکیو برسم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس