کد خبر 1036897
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۳
image-20200201080729-1.jpeg

برخی افراد از پرندگان تزیینی در محیط خانه استفاده می کنند که ممکن است به راحتی راه خود را گم کنند.

حیوانات جایگاه ویژه در زندگی انسان دارند. در گذشته های دور حیوانات امنیت انسان را تامین می کردند. در عصر حاضر هم بسیاری از افراد دلبستگی زیادی به حیوانات خانگی خود دارند. یکی از رایج ترین نگرانی های صاحبین حیوانات خانگی، گم کردن آن هاست. در این نوشته می خواهیم ردیاب و کاربرد آن در مراقبت از حیوان خانگی را بررسی کنیم.

ردیاب حیوانات چیست؟

واژه ی ردیاب بسیاری را به یاد جی پی اس خودرو می اندازد. اگر چه ردیاب های خودرو رایج ترین جی پی اس های بازار هستند. اما کاربرد ردیاب صرفا به اتومبیل محدود نمی شود. در سال های اخیر استفاده از ردیاب برای اشخاص و حیوانات نیز رایج شده است.

ردیاب حیوانات دستگاهی بسیار کوچک است که توان تعیین دقیق موقعیت حیوان را دارد. سیستم موقعیت یاب ماهواره ای با ارسال و دریافت مداوم سیگنال ها امکان دسترسی به موقعیت جغرافیایی دقیق حیوان را معین می کند. در حقیقت عملکرد ردیاب حیوان مانند سایر ردیاب هاست. این دستگاه به شکل های مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود.

چرا به ردیاب حیوانات نیاز داریم؟

تامین امنیت دلیل اصلی استقبال از موقعیت یاب هاست. برای مثل ردیاب کودک و سالمند برای تامین امنیت کودکان و سالمندانی که نمی توانند به راحتی از خود مراقبت کنند بسیار کاربردی است. تامین امنیت خصوصا برای پیدا کردن افراد و اشیاء گم شده بسیار کاربردی است. حیوانات خانگی خصوصا گربه ها و سگ ها هم به دلایل مختف گم می شوند. همچنین برخی افراد از پرندگان تزیینی در محیط خانه استفاده می کنند که ممکن است به راحتی راه خود را گم کنند. در این شرایط تقریبا هیچ رد و نشانی از حیوان وجود ندارد و صرفا به کمک ردیاب می توان موقعیت دقیق را تعیین کرد. البته ردیاب حیوانات صرفا به این کاربرد محدود نمی شود. در ادامه چند کاربرد دیگر ردیاب حیوانات را بررسی می کنیم.

ردیاب راهکار، نگهداری از حیوانات گران قیمت

افراد یا مزارعی که به پرورش حیوانات می پردازند با مشکل گم شدن یا دزدی مواجه هستند. برای مثال کسانی که به پرورش اسب یا پرندگان زینتی اقدام می کنند، مورد طمع سارقین قرار می گیرند. از طرف دیگر در مزارع صنعتی دام داری مثل گاوداری ها با کمک جی پی اس حیوانات می توان همه دام ها را زیر نظر داشت.

امکان ثبت حرکات و محدوده امن برای حیوان

یکی از لذت بخش ترین کارها هنگام داشتن حیوان خانگی، قدم زدن به همراه حیوان است. جی پی اس حیوانات امکانی را فراهم کرده که می توان حرکات، مسیر و حتی سرعت حیوان خانگی را ثبت کرد. این تاریخچه می تواند علاوه بر جنبه های امنیتی، امکان حفظ سلامت حیوان را نیز فراهم کند. برای مثال اگر سگ یا گربه دچار بیماری باشد، کمتر توان راه رفتن یا پیدا کردن مسیر همیشگی خود را دارد.

از طرف دیگر می توان در جی پی اس های جدید حیوانات، محدوده امن تعریف کرد. محدوده امن، مختصات جغرافیایی است که اگر حیوان از آن خارج شد، به کاربر اطلاع رسانی می شود. این ویژگی خصوصا برای کسانی که در برخی مواقع حیوان را به حال خود می گذارند، بسیار کاربردی است.

ویژگی های یک ردیاب حیوانات خوب چیست؟

جی پی اس ها مختلفی در بازار ایران وجود دارند. به همین دلیل وقتی به سراغ خرید جی پی اس حیوانات می رویم با گزینه های متعددی رو به رو هستیم. در ادامه ویژگی ها و خصوصیات یک موقعیت یاب خوب را بررسی می کنیم.

جی پی اس حیوانات در انواع مختلفی وجود دارند

زمانی که به سراغ بازار ردیاب می رویم، با انواع مختلفی از جی پی اس در شکل و نوع نصب مواجه می شویم. برای مثال ردیاب های غیر سیمی مثل ردیاب obd، در خودرو ها نصب راحت تری دارند. این وضعیت درباره ردیاب های حیوانات هم صادق است. موقعیت یاب های زیرپوستی و قلاده ای شکل رایج ترین جی پی اس های حیوانات هستند. در حقیقت هنگام خرید باید به شکل ردیاب دقت کنیم، حتی گاهی اوقات می توان از ردیاب های شخصی هم به جای ردیاب حیوان استفاده کرد.

در انتخاب ردیاب به برد آن دقت کنید

یکی ویژگی های مهم ردیاب برد آن است. اگر ردیابی با بردی کوتاه انتخاب کنیم، در هنگامی که حیوان از ما دورتر باشد، با مشکل مواجه می شویم. همچنین برخی ردیاب ها که برد بسیاری زیادی هم دارند، ممکن است به کار نیایند. در هنگام خرید جی پی اس حیوانات، می توان این اطلاعات را از خریدار کسب کرد.

اپلیکیشن مناسب را بر روی گوشی خود نصب کنید

در هنگام خرید جی پی اس بهتر است به نوع اپلیکیشن آن هم دقت کنیم. جی پی اس های ماهواره ای به کمک برنامه مخصوص و یا از طریق پیامک با کاربر در ارتباط هستند. به همین دلیل هنگام خرید ردیاب حیوانات کمی با اپلیکیشن آن کار کنید. برخی از برنامه ها رابط کاربری سختی دارند و ممکن است در آینده با مشکل مواجه شوید.

قیمت مهم ترین معیار تصمیم گیری نیست

از آنجا که جی پی اس ها وظیفه تامین امنیت را به عهده دارند، بهتر است در هنگام خرید بیشتر به ویژگی ها و کاربردهای آن توجه کنید. برخی از جی پی اس ها ارزان هستند اما نمی توانند به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. بنابراین پیشنهاد می شود برای خرید جی پی اس بودجه مناسبی را در نظر بگیرید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش، هزینه ای که دیده نمی شود

مراکز غیر معتبر یا اشخاص، امکان ارائه ضمانت جی پی اس را ندارند. آن ها جی پی اس را به قیمت بسیار ارزان تری به فروش می رسانند. اما به دلیل عدم ارائه خدمات خریدار را با مشکلات جدی مواجه می کنند. احتمال خرابی یا از کار افتادن جی پی اس پس از خرید بسیار بالا نیست. اما به هر حال توصیه می کنیم حتما در هنگام خرید، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را در نظر داشته باشید. جی پی اس های ارزان قیمت هزینه های واقعی خود را در آینده نشان می دهند.

جی پی اس حیونات، با خیال راحت در خیابان قدم بزنید

موقعیت یاب های حیوانات اهلی و خانگی آسایش زیادی را برای صاحبان آن ها فراهم می کنند. این جی پی اس ها امکان گم شدن حیوان را به حداقل می رسانند و کاربر را از هر وضعیتی با خبر می کنند. در این نوشته سعی کردیم ابعاد مختلف و دلیل نیاز به جی پی اس حیوانات را با هم بررسی کنیم.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس