کد خبر 1036872
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
پنتاگون نمایه

مسئولان آمریکایی بار دیگر آمار تازه‌ای مربوط به تلفات نظامیان آسیب دیده خود در حمله سپاه پاسداران اعلام کردند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اذعان کرد که احتمالاً آمار نظامیان آمریکایی مجروح‌ شده در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد باز هم افزایش خواهد یافت، دو مقام آمریکایی بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن اعلام افزایش مجدد تعداد تلفات نظامیان آمریکایی پایگاه عین‌الاسد خبر دادند، تعداد نیروهای آمریکایی که در انتقام موشکی ایران و حمله ایرانی‌ها به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند، به ۶۴ نفر رسیده است. اعلام این آمار در حالی صورت گرفته که پیش از این تعداد آسیب دیدگان در ابتدا ۱۱ نفر، بعد ۳۶ نفر و بعد از آن ۵۰ نفر اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون چگونه چشمان رسانه‌ها را کور می‌کند؟

موشک‌های سپاه در عین الاسد هنوز قربانی می‌گیرد!

اعتراف وزیر دفاع آمریکا درباره تلفات عین‌الاسد

اعتراف مقام پنتاگون به افزایش مصدومان حمله به عین‌الاسد

اسپوتنیک: ترامپ از افشای آمار مصدومان عین الاسد وحشت دارد

به‌رغم لاپوشانی آمریکا از نتایج پاسخ موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان الانبار و «الحریر» در اربیل و جلوگیری از حضور خبرنگاران در این پایگاه‌ها، اما هر روز نکات جالبی از خسارت‌های این حمله تلافی‌جویانه و ابعاد آن منتشر می‌شود و این در حالی است که آمریکایی‌ها به شدت نگران درز اخبار این حمله اقتدارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.


تصاویر تابوت نیروهای آمریکایی؛ کابوس وحشتناک ترامپ


خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت، دولت دونالد ترامپ به دلیل حمله هشتم ژانویه ایران به عین‌الاسد وحشت‌زده شده چرا که امسال، سال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است و چیزی که دولت ترامپ را بیش از پیش نگران می‌کند پخش تصاویر تلویزیونی از ورود تابوت نیروهای آمریکایی به کشور است. در این گزارش آمده است که این حمله ایران می‌تواند به تلاش‌های ترامپ برای انتخاب مجددش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آسیب بزند. این رسانه روسی افزود، یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های آمریکا این است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور هر دو مدعی شدند، سردار «قاسم سلیمانی» در حال برنامه‌ریزی برای «حملاتی قریب‌الوقوع به منافع یا افراد آمریکایی بود، این در حالی است که حتی «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد هیچ سند و مدرکی دال بر وجود چنین تهدیداتی مشاهده نمی‌شود. رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد.


دروغ‌های آمریکا درباره تلفات عین‌الاسد


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات شهید سلیمانی که در ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۸ دی انجام شد با ۱۳ موشک قیام و فاتح۳۱۳ پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق را هدف حمله قرار داد که در آن نیروها و تجهیزات آمریکایی مستقر بودند.


جدای از اینکه این حمله اولین حمله رسمی یک کشور به یک پایگاه آمریکایی از زمان جنگ جهانی دوم بود و تأثیراتی که این حمله بر توازن بازدارندگی در منطقه دارد، دقت موشک‌های ایرانی موضوعی بود که مورد توجه کارشناسان نظامی آمریکایی قرار گرفتند. بنیاد بررسی‌های جهانی میدلبری نیز تصاویر ماهواره‌ای از آشیانه‌های هواپیما را که توسط موشک‌های ایران تخریب شده بوده است منتشر کرد.


حمله ایران، مقامات آمریکایی را دستپاچه کرد و باعث شد که اظهارات و اخبار متناقض از آمریکا مخابره شود. رئیس‌جمهور آمریکا که قرار بود در نشستی خبری شرکت کند، آن را لغو کرد و در توییتی نوشت «همه‌چیز خوب است». ترامپ در نشست خبری روز بعد مدعی شد که این حمله تلفاتی نداشته است. مقامات نظامی ایران درخصوص این حمله گفتند که هدف موشکباران عین‌الاسد گرفتن تلفات انسانی نبوده است، اما این حمله به‌طور قطع تلفاتی هم داشته است. امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که حداقل ۹ سورتی پرواز برای انتقال مجروحان آمریکایی در پی این حمله انجام شده است.


اصلاحیه‌های پنتاگون از تلفات عین‌الاسد؛ از ۱۱ نفر تا ۶۴ نفر


کمی بعد از این ماجرا، و بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، یک مقام نظامی که در پایگاه عین‌الاسد حضور داشت گفت که «در نتیجه این حملات موشکی، دست‌کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برجک به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز از حال رفتند». اما مقامات رسمی آمریکا از جمله رئیس‌جمهور آمریکا بر مدار تکذیب و انکار حرکت می‌کردند. چند روز بعد، رویترز به‌نقل از منابع پنتاگون اعلام کرد که ۱۱ نفر از نظامیان آمریکا در این حمله دچار آسیب مغزی شده‌اند.با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد فکر نمی‌کند آسیب مغزی که ۱۱ نیروی آمریکایی در جریان حمله اخیر ایران دچار آن شده‌اند، جدی باشد. ترامپ در کنفرانسی خبری در داووس سوئیس خطاب به خبرنگاران گفت: من شنیده‌ام که آنها سردرد و چیزهای دیگری (مشکلات دیگری) داشتند.

من می‌توانم بگویم این چیز جدی نیست.رئیس‌جمهور آمریکا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص را به وزارت دفاع آمریکا ارجاع داد. در پی این اظهارات، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری تأیید کرد که تاکنون ۳۴ نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.دور روز بعد هم وزارت دفاع آمریکا در اصلاحیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ۵۰ نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» و «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.


آمار تلفات عین‌الاسد؛ حداقل ۱۳۴ کشته


همه اینها در حالی است که پیش از این معاون ‌اشراف فرماندهی کل سپاه در بیان آخرین اخبار از وضعیت پایگاه نظامی آمریکا در عراق اعلام کرده بود: «طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از پایگاه عین‌الاسد تا حداقل ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند و آمریکا با این همه ادعا نتوانست اقدام کند.» قدر مسلم آن است که حمله موشکی ایران به عین‌الاسد زوایای ناگفته‌ بسیاری دارد که به مرور زمان رسانه‌ها و تحلیلگران ابعاد جدیدی از آن را فاش می‌کنند و باید منتظر روزها و هفته‌های آتی در این زمینه ماند، به ویژه که نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی و آمریکایی جزئیات جدیدی از این حمله موشکی و تأثیرات آن بر زبان آورده‌اند که از جمله آنها می‌توان به گفته‌های یک نظامی که حمله موشکی ایران را مهیب توصیف کرده و از انهدام تجهیزات دیده‌بانی سخن گفته بود یا پدر یک نظامی آمریکایی است که از وضعیت پسرش در عین‌الاسد اظهار بی‌اطلاعی کرده و بر ترامپ لعنت فرستاده، ‌اشاره کرد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    هم نیروهاشون به هلاکت رسیدن هم ابروشون رفت
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 2
    اون پدر نظامی امریکایی اهل ایران بود خودتونم اینو میدونین الکی زنگ زده بود
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    بنازم به موشکهای سپاه که علاوه بر نقطه زنی دقیق اهداف بلکه توانایی آنرا دارند که نوع مصدومیت را هم مشخص کنند، ظاهرا در این عملیات فقط از نوع ضربه مغزی استفاده کرده اند. از بچه های سپاه میخواهیم در عملیات های آتی از مصدومیت های دیگر هم استفاده کنند مثلا فقط پاهای این تروریستها رو قطع کنند یا...
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    بنظرم این ضربه مغزی ها که روزانه زیاد میشن ناشی از ترس سربازهای آمریکایی برای بازگشت به عراقه!! بهترین جراحت برای تمارض همان ضربه مغزی ملایمه!!!
  • رضا IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    ما متاسفانه نه در جنگ روانى كه در بعد تبليغى هم خيلى ضعيف عمل ميكنيم ، اگر اين حمله را كشور ديگرى انجام داده بود يا امريكا بالعكس پادگان ما رو موشك باران كرده بود چنان قشقرقى راه ميانداختند كه نگو و نپرس ! الآن هم وقت هست و ميتونيم روى همين موضوع تلفات انسانى مانور بديم و آبروئى براى ترامپ و اون وزير خارجه بى سر و پاش باقى نذاريم ، حيف و افسوس كه امكاناتى دست مردم نيست وگرنه …
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    خدازیادترش کنه انشاالله!
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    سربازان امریکایی جدیدا اگه کشته بشن اجسادشون مثل اجساد کشته های بازیهای رایانه ای ناپدید می شه حالا شما هرچی می خوایی بکش ازنظر پنتاگون امار تلفات صفر اعلام میشه
  • سعید IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 0
    احتمالا ضربه مغزی هم مٹل کرونا واگیرداره، فقط فرقش اینه که به طور انتخابی تروریست های اشغالگر رو درگیر می کنه.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    موج انفجار واقعا ویرانگر است امکان ندارد کسی در نزدیکی موشکی که سرجنگی اش 450 کیلوگرم است باشد و ضربه ای مهلک دریافت نکند، تازه این با خوش بینانه ترین حالت است یعنی اگر پودر نشده باشند.
  • اکبر US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 1
    امریکا برای سربازانش ارزش قائل است با بروز کمترین نشانه بیماری انها را مداوا میکند .ولی باید بگویم که در جنگ ایران با برادران عرب عراقی صدها هزار پیر مرد الوده شیمیایی که به خرج خود شان معالجه میکنند .حال انکه اینها سربازان دفاع مقدس بودند .وای بر شما مسئولین گمراه ودوستار اعراب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس