جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید فساد اقتصادی مثل موریانه به جان انقلاب افتاده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اسحاق جهانگیری در دیدار «کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب»، به موضوع مفاسد اقتصادی و سوءاستفاده‌های برخی افراد نیز اشاره کرد و افزود: ریشه‌کن کردن فساد راهی جز نظارت عمومی و پذیرش نقش رسانه‌ها در شفاف‌سازی وجود ندارد و برای مبارزه با فساد نیازمند عزم ملی در کشور هستیم چرا که امروز فساد مثل موریانه به جان انقلاب افتاده و در شرایطی که عده‌ای در کشور به نان شب محتاج هستند، عده‌ای دیگر در حال چپاول بیت‌المال هستند.

بیشتر بخوانید:

در ۷ ماه نخست ۹۸ در دادگاه‌های مبارزه با فساد چه گذشته است؟

برای مبارزه با فساد نیازمند عزم ملی هستیم


این اظهارات در حالی است که هنوز دولت و شخص آقای جهانگیری، توضیح صریح و روشنی درباره چگونگی به‌ باد دادن ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی (موسوم به دلار جهانگیری) ارائه نکرده‌اند؛‌ ماجرای تلخی که رانتی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را در اختیار اقلیتی چند صدنفره قرار دارد در مقابل افزایش نقدینگی و تورم شدید را متوجه سفره مردم کرد.


در عین حال اتهامات اقتصادی برادر آقای جهانگیری و برادر رئیس‌جمهور نیز در کنار مفاسد هنگفت ۱۶ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، مفاسد بزرگ در واگذاری ماشین‌سازی تبریز، هپکو، نیشکر هفت‌تپه، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه و ده‌ها نظیر آن، از جمله نمونه‌های مشعشع در کارنامه دولتی است که آقای جهانگیری عنوان معاون اولی رئیس‌ آن را بر دوش می‌کشد. از سوی دیگر حذف سهمیه‌بندی و کارت سوخت موجب رونق قاچاق سوخت و از بین رفتن ۱۴۴ هزار میلیارد تومان شد. بنابراین عجیب است که آقای جهانگیری به جای اظهار شرمندگی و عذرخواهی، از موضع منتقد درباره فساد حرف می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس