علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأیید کرد ملاقات هفته گذشته روحانی با خاتمی، ناطق نوری و سید حسن خمینی، دیداری برای انتخابات مجلس بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

برخی اطرافیان رئیس‌جمهور، اصل ملاقات و برخی دیگر محتوای انتخاباتی آن را تکذیب کرده بودند، اما علی صوفی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: این نشست قطعاً تأثیرش را بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خواهد گذاشت اما محور اصلی‌اش حتماً انتخابات مجلس بود تا با تلاش و پادرمیانی برای گرم کردن تنور انتخابات، مقداری در موضوع رد صلاحیت‌ها تجدیدنظر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نشست روحانی با رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات


صوفی با اشاره به ابعاد دیگر نشست روحانی، خاتمی و ناطق نوری تأکید کرد: با توجه به آنکه بین دولت و این شخصیت‌ها فاصله‌ای افتاده بود، این نشست می‌تواند فاصله‌ها را کم کند و روی معادلات انتخابات ۱۴۰۰ اثر بگذارد. باید اتحاد و وفاق ملی را تقویت کرد و این وفاق و اتحاد ملی می‌تواند در دادن لیست مشترک تجلی پیدا کند.


وی درباره ائتلاف اعتدال، اصلاحات و اصولگرایان میانه‌رو بعد از دیدار روحانی، خاتمی و ناطق نوری گفت: شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات راهبردی کاملاً اصلاح‌طلبانه را برای انتخابات مجلس تصویب کرد و هیچ مجال و امکانی برای ائتلاف در این راهبرد دیده نشده بود.


وی در عین حال با محتمل خواندن ائتلاف اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان میانه‌رو، یادآور شد: اگر اوضاع سیاسی به شکلی پیش برود که جریانات مختلف را دوباره کنار هم قرار دهد، این مسئله باید به تصویب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برسد تا شکل ائتلاف پیدا کند. آن زمان باید دید که شورای عالی سیاستگذاری در راهبرد انتخاباتی‌اش تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر.


یادآور می‌شود روحانی چند روز بعد از ملاقات با خاتمی، سخنرانی تند و مخالف‌خوانانه‌ای علیه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان داشت که به نظر می‌رسد به ملاقات مذکور برمی‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 0
    اوه اوه. پس بدون شک فتنه ی جدید تو راهه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس