بی‌خانمان‌

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد نیمی از افراد بی خانمان در آمریکا را شهروندان سیاه پوست تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات جدید مسکن و شهرسازی آمریکا نشان می‌دهد که شهروندان سیاه پوست نیمی از جمعیت بی خانمان‌های این کشور را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که سیاه پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل داده اند.

بر اساس گزارش ارزیابی سالانه بی خانمان‌های آمریکا که در اوایل این هفته به کنگره ارائه شد، در سال ۲۰۱۹ آمار بی خانمان‌ها در یک شب در آمریکا ۵۶۸ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

رابرت دنیرو: رویای آمریکایی مرده است +عکس

فیلم/ حال و روز دردناک بی‌خانمان‌ها در خیابان‌های لس‌آنجلس

پیشی گرفتن مرگ بر اثر گرسنگی از برخی سرطان‌ها در کانادا

شمار بی خانمان‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۸، ۵۵۳ هزار نفر گزارش شده است. شمار افراد بی خانمان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، ۹ درصد افزایش داشته و ۴۰ درصد از افراد بی خانمان و کارتن خواب سیاه پوست بودند. در سال ۲۰۱۹، ۵۲ درصد از خانوداه‌های بی خانمان در آمریکا اقلیت سیاه پوستان بودند.

شهروندان سفید پوست در آمریکا که ۷۷ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند در سال ۲۰۱۹، ۴۸ درصد از بی خانمان‌های را تشکیل دادند. این در حالی است که شهروندان اسپانیایی تبار و یا لاتین که ۱۸ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، ۲۲ درصد از آن‌ها بی خانمان و کارتن خواب هستند.

همچنین نرخ بی خانمان‌ها در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در ساحل غربی آمریکا افزایش یافته است. علاوه بر آن، نرخ بی خانمان‌ها و کارتن خواب در ایالت کالیفرنیا در از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، کالیفرنیا و اورگان شاهد بیشترترین افزایش بی خانمانی در آمریکا بوده‎اند.

در جریان شدت یافتن بحران بی خانمانی، چندین قانونگذار و فرماندار واشنگتن بارها از سوی خبرنگاران در مورد چگونگی برنامه دولت برای مقابله با این بحران رو به رشد مورد پرسش قرار گرفتند. فرماندار واشنگتن پیشنهاد داده برای رفع این معضل مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از صدوق بودجه ایالت استفاده شود.

تخمین زده می‌شود از سال ۲۰۱۸ افراد بی خانمانی که در خیابان، خودروها، اردوگاه‎ها یا ساختمان متروکه زندگی می‌کنند ۹ درصد افزایش داشته است.

یک مقام شرکت تحقیقاتی در آمریکا که در زمینه سیاست‌های عمومی فعالت می‌کند، می‎گوید این آمار نشان از افزایش افراد بی خانمان در شهرهای اصلی و جوامع رنگین پوستان آمریکا دارد.

به گفته وی، «افراد رنگین پوست تقریباً کل افزایش بی خانمان‌ها را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که شمار افراد بی خانمان سفید پوست در آمریکا ثابت باقی مانده است. این نابرابری‌های نژادی در آمریکا رو به وخامت است. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، در واشنگتن ۳۵ درصد از افراد بی خانمان درخواست کمک کردند. افزایش بحران بی خانمانی به عوامل بیرونی از جمله نبود مسکن ارزان قیمت بستگی دارد.»

براساس یک تحقیق جدید، بیش از یک چهارم اجاره دهندگان آمریکایی حداقل نیمی از درآمد ماهانه خود را به مالکان خود می‌پردازند. محققان دریافتند که ۷۵ ٪ از آن‌ها پس از پرداخت اجاره بها نمی‌توانند قبض‌های دیگر را پرداخت کنند.

بنابر گزارش‎ها شهرهای بزرگ و کوچک آمریکا در حال تصویب قوانینی هستند که بر اساس این قوانین خوابیدن و زندگی کردن در خیابان‌ها و اماکن عمومی، خوابیدن در خودروها و همچنین چادر زندن در پارک برای زندگی کردن غیرقانونی است.

این قوانین در حالی در بسیاری از شهرهای آمریکا به تصویب می‌رسند که وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا می‌گوید شمار افراد بی خانمان که جایی را در این کشور برای ماندن و اقامت ندارند روندی رو به رشد داشته که بیشتر در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند.

یک مقام ارشد اداره خدمات بی خانمان‎ها در لس آنجلس استعفای خود را در پی شدت یافتن بحران بی خانمانی در این منطقه اعلام کرد.

به گفته این مقام محلی در آمریکا، طی ۵ سال گذشته شمار افراد بی خانمان در شهر لس آنجلس ۳۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین به گزارش رویترز، آمارهای جدید در ماه ژوئن نشان می‌دهد در مجموع ۵۹ هزار نفر در لس آنجلس در پیاده روها، چادر، خودروها و پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

واشنگتن پست نیز در ماه نوامبر نیز گزارش داده بود که مقام‎های کاخ سفید در حال آماده سازی طرحی به منظور مقابله با بی خانمان‌ها در لس آنجلس و سایر شهرهای مهم کالیفرنیا هستند.

مشکل اصلی بی خانمانی در آمریکا، فقدان مسکن ارزان قیمت است. براساس آمارهای رسمی ۱۱ میلیون خانوار کم درآمد در آمریکا سالانه نیم یا بخش عمده درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند.

ایالت «کالیفرنیا» با ۷۸۶۷۶ بی خانمان در صدر شهرهای دارای بالاترین نرخ رشد بی خانمانی قرار دارد و پس از آن «لس آنجلس» با ۴۹۹۵۵، «شیکاگو» با ۵۴۵۰، «هیوستون» با ۴۱۴۳ و «فونیکس» در ایالت «آریزونا» با ۶۲۹۸ بی خانمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    پس نیمی هم سفید پوستها هستند عدالت اجرا شده
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    پس نیم دیگر سفید پوست هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس