کد خبر 1036799
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
استانداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا به استان تهران توضیح داد.

به گزارش مشرق، جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا به استان تهران به ریاست محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عصر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در این جلسه اظهار کرد: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و در طی شیوع بیماری کرونا در دو شهر چین تعدادی از هموطنان و دانشجویان کشور ما در این کشور حضور داشتند که قرار شد با تمهیداتی به کشور بازگردند.

بیشتر بخوانید:

توئیت سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا

ممنوعیت سفر گردشگری به چین

چگونه کرونا را از آنفلوانزا تشخیص دهیم؟

وی با اشاره به اینکه تعداد این دانشجویان به ۸۰ نفر می‌رسد، گفت: لذا برای ورود این افراد به کشور باید اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد تا ناقل این بیماری به کشور نباشند.

تقی‌زاده افزود: از بدو ورودشان به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات لازم صورت می‌گیرد و سپس با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل نگهداری و قرنطینه آنها مشخص می‌شود و حدود دو هفته در محلی مناسب این افراد قرنطینه خواهند شد و پس از دو هفته اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: هنوز نمی‌توان اعلام کرد این افراد دارای بیماری کرونا هستند؛ چراکه آزمایش‌های لازم باید صورت بگیرد شاید هیچ کدام از این افراد ناقل این بیماری نباشند. همچنین  مقرر شد شهرداری تهران هم تمهیدات لازم را برای جابجایی این افراد در صورت موارد مورد نیاز انجام دهد و در سطح استان تهران نیز اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت انجام دهد.

تقی‌زاده گفت: وزارت بهداشت مکلف به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در مورد بیماری کرونا است و در این زمینه بیلبوردهای شهر تهران آماده اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری بیماری کرونا خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری کرونا در استان تهران فضاها و مکان‌های قرنطینه مشخص باشد.

کولیوند رئیس اورژانس کشور در کارگروه ویژه بیماری کرونا گفت: برای جلوگیری از ابتلای دانشجویان ایرانی مقیم چین به بیماری کرونا, با هواپیمای اختصاصی به کشور بازگردانده می‌شوند و  استان تهران متولی مستقر سازی این دانشجویان پس از ورود به کشور است و از رو باید فضای مناسبی را به این منظور پیش بینی کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان بیمار بودن کسی را پنهان ساخت و باید خانواده‌هایشان مطلع باشند از همین روباید سیاستهای درستی را مد نظر قرار داد.

کولیوند ادامه داد: تهران باید جای آبرومند و مناسبی را برای استقرار و قرنطینه این دانشجویان مد نظر قرار دهد.

رئیس اورژانس کشور گفت: تنها نگرانی قبل از ورود دانشجویان احتمال ابتلای یک نفر و حضور وی در پرواز و در جمع دیگر دانشجویان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناخدا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    این مملکت همه چیزش فقط مال تهران است.....چه تدابیری ایجادکردین بخاطرجلوگیری ازوروداین ویروس به کل کشور؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      1 0
      اشتباه برداشت نشه چون 80 دانشجوی ایرانی مقیم چین را می خواهند در تهران اسکان دهند ،بدلیل نامعلوم بودن بیمار بودن این دانشجویان خب مسلمه که باید از شیوع بیماری در تهران باوجود این دانشجوها جلوگیری کنند.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    چینی هایی که از طریق دبی میان چی میشه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس