کد خبر 1036794
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
چانگ هوا

سفیر چین در ایران عنوان کرد: امیدوارم همگان توجه داشته باشند که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین را اعمال کنند.

به گزارش مشرق، «چانگ هوا» سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور و اقدامات صورت گرفته در برخی کشورها در خصوص محدودیت سفر به چین و تجارت با این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «امیدوارم همگان توجه داشته باشند که: سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین اعمال کنند.»

بیشتر بخوانید:

توضیحات موسوی درباره اقدامات انجام شده برای دانشجویان ایرانی در ووهان

  سازمان بهداشت جهانی شامگاه دیروز پنجشنبه دهم بهمن ماه و در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد ولی سازمان مذکور به ممنوعیت تجارت با چین و سفر به این کشور که منشأ ویروس کشنده کروناست، توصیه نکرد.

در پی شیوع این ویروس در ووهان چین و انتشار آن در برخی شهرهای دیگر چین و مشاهده نمونه هایی از از ابتلای افراد به ویروس مذکور در سایر نقاط جهان، برخی کشورها به خاطر نگرانی از شیوع این ویروس، پروازهای خود به چین را متوقف کرده و کنترل ها در مرزها را تشدید کرده اند.فرانسه، ترکیه، انگلیس و مصر از جمله این کشورها هستند. 

بر اساس آخرین آماری که از افراد مبتلا به کرونا منتشر شده، ۱۷۰ تن در چین کشته شده و بیش از ۷۷۰۰ تن دیگر به این ویروس آلوده‌اند. هم‌اکنون ۱۵ کشور در سطح جهان با این ویروس درگیر هستند و آمار آن در آمریکا به ۸ فرد مبتلا رسیده است.

مقامات چین همچنین تلاش دارند با اعمال محدودیت‌هایی از قبیل قرنطینه کردن ساکنان این شهر و ممنوعیت آمد و شد غیر ضروری، آن را کنترل کنند.

لازم به ذکر است در همین خصوص نیز «سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران امروز در توئیترش نوشت: «در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی(هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود،همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.»  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 0
    خوب بجنبید خیلی کند عمل میکنید
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    20 4
    خودشم به نظر من مشکوک به علایم بیماری هست. یه چکاپ ازش بگیرین
  • م IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    13 48
    مشرق جون ناراحتی چین به این بلا دچار شده...مشرق جون ناراحتی که سفره به چین متوقف شده خخخخ انشالله روسیه و چین نابود بشن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      9 2
      تو تحريم چين به ما جنس ميفروخت كه اونم به لطف غش كردن بيش از حد دولت نااميدان به سمت فرانسه و امريكا و نداشتن سفير در چين روابط كمرنگ شد.چرا دولت نااميدان از فرانسه اي در روزهاي نخست تهديد ترامپ خودروسازيش زودتر ازهمه ايران رو ترك كرد جنس نميخره؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    17 1
    خب نکنه.. حالا ملت بردارن بیان اونجا الوده بشن که سازمان بهداشت جهانی ممنوع نکرده؟
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    23 9
    بابا تابلویه که ویروس دست سازه و کار حرومزاده هاییه که ایدزم خودشون ساختن و تو آفرقا تست میکنن
  • ایرانی CA ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    8 18
    بفرما! حالا یه کار کنید همین یه دونه کشور هم که با ما رابطه داشت، قهر کنه و رابطشو با ما قطع کنه. همین دو سه بکشه نفت رو هم دیگه کسی ازمون نمی خره
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 1
    وقتیکه بخاطر تجارت با چین مردم دچار این ویروس شدند و زندگی خودشون و یا نزدیکانشون نابود شد اونوقت سازمان بهداشت جهانی چه کار میتونه بکنه؟
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    18 43
    ارباب چيني به وزارت خارجه ايران دستور داد وتهديد كرد اعمال محدوديت نكند
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    4 0
    کشور چین بهترین مدیریت در نیا را دارد و به زودی این مشکل را که صهیونیستها تحمیل کردهخ اند حل خواهد کرد بلکه برای ریشه کن شدن کرونا در جهان کمک خواهد کرد لکن نباید جانب احتیاط را از دست داد بلکه با احتیاط کردن در سفر به چین و مالزی و غیره به حل مشکل کمک کرد به سفیر محترم چین می گویم موفق باشید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    4 0
    اقای چانگ هوا شما توی جنگ اقتصادی با امریکا هستید و با توجه به اینکه از راههای اقتصادی حریف شما نشده الان با یک بمب بیولوژیکی بی صدا از طرف امریکا طرف هستید تا بلکه بتونه شما رو از رقابت عقب بزنه!
  • ایرانی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    25 45
    همین مونده بود این چینی آشغال خور تهدیدمون کنه!!!!!!!!!!!!! واقعا برای این حجم از سرسپردگی متاسفم
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    ما هم در ادامه میگوئیم که ما فقط یک کرونا میشناسیم اونهم تویوتا کرونا که آخرین مدل آن 79 بود یعنی 58 خودمان . حال چه ربطی به این مدل داره ما بی خبریم . یعنی یک چیزی بین ژاپن و چین هست . پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    اخه دولت ما فقط رگ غیرتش برای کشورهای همسایه و شرقی باد میکنه اگر ویروس ایدز در اروپا و امریکا به مرز بحرانی هم برسه اصلاح طلبان و شخص اقای ظریف فوری اعلام امادگی می کنن برای پذیرش و بستری کردن انها در ایران چرا چون توله هایشان در امریکا ست . یه همچو دولتی داریم ما.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    طوری کرونا رو بزرگ می کنن که انگار ایدزه. بابا فابیوس لعنتی با فرستادن خونهای الوده به ایران اولین بار ایدز را در ایران رواج داد و اقایان اصلاح طلب هم همین چند سال قبل با احترام و تدبیر دعوتش کردن به ایران و ازش پذیرایی کردن اونوقت برای کرونا چه الم شنگه ای راه اندخته دولت. تا تنها راه تجارت ایران با دنیا رو ببنده و خیالش راحت شه. مرگ بر خائن
  • ظهور نزدیک است NL ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 0
    چی میگه این ویروس . اصلا تو بگو هتل پنج ستاره با هواپیمای اختصاصی مجانی بدن نفری یک میلیون دلار هم بدین هیشکی نمیاد داداش خودت برو واسه چشات هم خوبه . آدم تور میره باز یه هفته طول میکشه این لامصب سه روزه میفرسته پیش بروسلی
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    تولیدوانتشار ویروسها توسط امریکا برای به زانودرآوردن اقتصادرقیب(چین)بطوراختصاصی وازنظر خوراکیهایی که دراین کشور مصرف دارد چیز عجیبی نیست
  • ایرانی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    اکه یادتون باشه چند سال پیش ویروس سارس رو هم همین جا ها انتشار دادند و ... من خیلی مشکوکم که این یک توطئه برای ضربه زدن و ضرب شست نشان دادن به اقتصاد اژدهای زرد باشد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس