کد خبر 1036740
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
پنتاگون: آمار تعرض جنسی در دانشکده‌های افسری ارتش آمریکا افزایش یافته است

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرده، آمار تعرض جنسی در سه دانشکده افسری مهم این کشور نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد علی‌رغم تلاش‌های انجام شده برای مقابله با وقوع تعرض جنسی در دانشکده‌های افسری ارتش آمریکا، آمار ارتکاب به آن، روندی افزایشی داشته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «زدبی‌سی»، پنتاگون در گزارشی اعلام کرد در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹، ۱۴۹ مورد تجاوز جنسی در سه دانشکده افسری آمریکا گزارش شده است. در حالی که این آمار در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸، ۱۱۷ مورد اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید:

آمار تجاوز جنسی در این دانشکده‌ها در حالی با ۲۵ درصد افزایش همراه شده است که به گفته پنتاگون، تنها مواردی را شامل می‌شود که به مقامات ارجاع داده شده‌اند و همین امر تعیین تعداد واقعی آن‌ها را دشوار می‌کند.

هر دو سال یک‌بار، ۱۳ هزار نیروی تحت تعلیم این سه دانشکده افسری، پرسش‌نامه‌ای را در خصوص تعرضات جنسی نظیر آزار جنسی یا تماس جنسی ناخواسته را پر می‌کنند. با این حال اطلاعات مربوط به این پرسش‌نامه‌ها در گزارش پنتاگون درج نشده‌اند.

«دون کریستنسن» داستان سابق نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: «این گزارش آنچه را که می‌دانیم بازتاب می‌دهد. پنتاگون بارها در به تصویر کشیدن بحران تجاوز جنسی در رده‌های مختلف خود ناتوان بوده و در نتیجه این مشکل همچنان رو به افزایش است».

وی افزود: «سال به سال، رهبران نظامی بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز می‌کنند بدون آن‌که شواهدی از نتیجه‌بخش بودن آن‌ها وجود داشته باشد. در حقیقت عکس آن مصداق پیدا می‌کند».

کریستینسن عدم وجود «اصلاحات در دادستانی نظامی» جهت قرار دادن پرونده‌های مربوط به تجاوز جنسی «در دست افراد حرفه‌ای» را یکی از این عوامل دانست که نه‌تنها سربازان این کشور بلکه رهبران نظامی آینده این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 1
    عَه!!!! شما که چشم گوشتون بازه و 2030 رو قورت دادین حالا پسش دادین.شما دیگه چرا؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    7 1
    لابد نتیجه حجاب اجباری و نداشتن فاحشه خانه برای تخلیه جنسی است!
    • حسن IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
      1 0
      گل گفتی :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس