کد خبر 1036695
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
قائم‌مقامی: روزی که فیروزجا رقابت نکرد دردناک‌ترین روزم بود/ موفقیت با پرچم ملی قابل قیاس با هیچ‌چیز نیست

ملی‌پوش شطرنج ایران گفت: موفقیت با پرچم ملی قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست و در کنار مردم بودن را نمی‌شود با چیزی عوض کرد.

به گزارش مشرق، احسان قائم‌مقامی در گفت‌وگو با برنامه رکورد در مورد شرایط شطرنج ایران،‌ اظهار داشت:  شطرنج ما روند رو به رشدی داشته و همیشه شرایط خوبی دارد خود من امسال پس از سال‌ها که برای سایپا بازی کردم به عضویت پرسپولیس در آمدم و توانستیم سوم شویم و سهمیه را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه برخی ملی‌پوشان از شرایط شطرنج ناراضی هستند گفت: باید دید متعادل و واقع‌بینانه داشته باشیم، در مجموع شطرنج ما شرایط خوبی دارد. هر چند با موفقیت‌های کسب شده می‌طلبد که توجهات بیشتر شود تا بتوانیم با این حمایت‌ها موفقیت خود را تداوم ببخشیم.

قائم‌مقامی ادامه داد: خیلی اوقات ورزشکاران احساسی عمل می‌کنند و مشاوره های خوبی نمی‌گیرند و بر اثر یک کم‌توجهی اصل کار را زیر سؤال می‌برند. اغلب شطرنج‌بازان ما تحصیل‌کرده هستند و از سطح هوشی بالایی برخوردار هستند اما جدیدا این حس در آنها به وجود آمده که فکر می‌کنم توجهی به آنها نمی‌شود. 

وی در مورد رابطه شطرنج‌بازان با یکدیگر گفت: رابطه خوبی بین بچه‌ها وجود دارد و همه با هم دوست هستند و مشکلی وجود ندارد. 

قائم‌مقامی در مورد اینکه هزینه حضور آزاد در مسابقات بین‌المللی چقدر است، گفت: بستگی به کشور و سطح رقابت‌ها دارد هزینه‌ها از 12 تا 40 میلیون تومان است، خود من که برای مسابقات به آمریکا رفتم حدود 50 میلیون تومان هزینه کردم. 

ملی‌پوش شطرنج در مورد مهاجرت برخی شطرنج‌بازان گفت: روزی که فیروزجا اعلام کرد رقابت نمی‌کند یکی از دردناک‌ترین روزهایم بود. خود من برای او نامه نوشتم و گفتم موفقیت با پرچم ملی قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست.

وی ادامه داد: هر چقدر هم شما از لحاظ مالی تأمین باشید با یک دقیقه در کنار مردم بودن نمی‌توان آن را عوض کرد. باید به بازیکنان مشاوره خوبی داده شود، برای فیروزجا نوشتم که پرچم کشور مانند پدر و مادر برای او، اصالتش محسوب می‌شود.

قائم‌مقامی عنوان کرد: خوشبختانه فیروزجا پرچمش را عوض نکرده و امیدوارم که زودتر برگردد و برای تیم ملی بازی کند ما وقتی با ترکیب کامل بازی می‌کنیم لرزه بر اندام دیگر تیم‌ها می‌افتد چون تیم یکدستی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس