لیگ برتر فوتبال| شام‌ آخر قلعه‌نویی را کاپیتانِ کی‌روش سرو می‌کند؟

شاید دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و فولاد آخرین حضور قلعه‌نویی در جمع زردپوشان اصفهانی باشد، موضوعی که دیدار فولادی‌های لیگ را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با برگزاری پنج دیدار در شهرهای جم, تهران, تبریز, قائمشهر و اصفهان وارد هفته هجدهم می‌شود. این درحالی است که سه دیدار باقیمانده این هفته روز شنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پارس جنوبی جم - گل‌گهر سیرجان

دو تیم درحالی به مصاف هم می‌روند که هر دو مدت‌هاست در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند. پارس جنوبی البته شرایط بهتری نسبت به حریف سیرجانی‌اش دارد و با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده است. این تیم که هومن افاضلی را روی نیمکتش می‌بیند, هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن تن به شکست یک بر صفر داده و حالا به دنبال این است که در دومین بازی نیم‌فصل دوم, سومین پیروزی فصل‌اش را جشن بگیرد.

گل‌گهر که امسال برای اولین بار طعم حضور در لیگ برتر را می‌چشد, از ابتدای این فصل روزگار خوبی را تجربه نکرده است. با اینکه این تیم بعد از حضور مجید جلالی توانسته تا حدی به ثبات عملکردی برسد، ولی هنوز انتظارات هوادارانش برآورده نشده است. این تیم با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و فعلاً به لطف عدم نتیجه‌گیری شاهین در قعر جدول قرار نگرفته است. دو تیم در بازی رفت که در سیرجان برگزار شد به تساوی یک - یک رسیدند.

پیکان - شاهین شهرداری‌ بوشهر

یکی دیگر از دیدارهای تیم‌های انتهای جدولی در تهران برگزار می‌شود. جایی که پیکانِ حسین فرکی که این روزها حال و روز خوبی را تجربه نمی‌کند و مسیر را لنگ‌لنگان طی می‌کند میزبان شاهین پر و بال بسته است. پیکان که در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ نتایج و جایگاه خوبی کسب کرده بود, رفته رفته گذرش به رتبه چهاردهم و همنشینی با نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر افتاده است. این تیم هم‌اکنون ۱۳ امتیازی است و هفته گذشته نیز نتیجه را با یک گل به نساجی واگذار کرده است. حسین فرکی می‌داند که نتیجه نگرفتن در این بازی, می‌تواند کاسه صبر مدیران باشگاه را لبریز و حتی او را به درِ خروجی نیز هدایت کند.

شاهین شهرداری که با کسب تنها هفت امتیاز در ۱۷ بازی گذشته و تفاضل گل ۲۵- بیشترین احتمال را برای سقوط پیش روی خودش می‌بیند, در این بازی شش امتیازی محکوم به برد است. این تیم تاکنون موفق به کسب برد در لیگ نشده است, اما مدیران باشگاه شاهین بعد از حضور میشو کریستیچوویچ برای تغییر روند نتیجه‌گیری تیم‌شان مقداری امیدوار شده‌اند, مخصوصاً اینکه شاهین در بازی هفته گذشته موفق شده شهر خودرو که اخیراً دو بازی مهم را در پلی‌آف لیگ قهرمانان با برد پشت‌ سر گذاشته را با تساوی متوقف کند. دیدار رفت شاهین و پیکان در بوشهر با تساوی یک - یک همراه بوده است.

تراکتور - ذوب‌آهن

تراکتور بعد از شکست دو بر صفری که هفته گذشته مقابل پرسپولیس داشت, حالا این فرصت را دارد تا با یک پیروزی داخل خانه مقابل ذوب‌آهن جایگاهش را در بین تیم‌های بالانشین لیگ حفظ کند. تراکتور که هفته‌های منتهی به نیم‌فصل را با هدایت ساکت الهامی با پیروزی پشت سر گذشته است, هم‌اکنون با ۳۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. این تیم در ۱۷ بازی گذشته‌اش به ۹ پیروزی, سه تساوی و پنج شکست رسیده است. با توجه به اینکه تراکتور امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد, این فرصت را دارد تا با تمرکز کافی روی لیگ خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بیشتر مطرح کند. مسئله‌ای که هواداران تبریزی به آن واقف هستند و ساکت الهامی هم به خوبی می‌داند که برای راضی نگه‌ داشتن هواداران این تیم باید حداقل در بازی‌های داخل خانه حداکثر امتیاز را کسب کند.

ذوب‌آهن اما شرایط متفاوتی با تراکتور دارد. این تیم که نیم‌فصل اول را با ناکامی و بحران پشت سر گذاشته بود نیم‌فصل دوم مسابقات را با وضعیت به مراتب بهتری آغاز کرده است. ذوبی‌ها با به خدمت گرفتن رادولوویچ تا حدی نیمکت تیم‌شان را به ساحل آرامش رسانده‌اند و در بازی قبلی نیز موفق شده‌اند به یک برد مهم مقابل پارس جنوبی دست پیدا کنند. این تیم هم‌اکنون با ۱۸ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم در اصفهان با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

نساجی مازندران - سایپا

دو تیم در نیمه دوم جدول اما در خطر از دست دادن جایگاه امن‌شان قرار دارند. نساجی البته با ثبات نسبی و حمایت پرشور هوادارانش شرایط بهتری نسبت به حریف امروزش دارد. نساجی در هفته قبل موفق شده در تهران نتیجه خوبی بگیرد و پیکان را با شکست یک بر صفر مواجه کند. این تیم ۱۹ امتیازی و در رده دهم جدول قرار دارد. تیمِ شهر خسته در این بازی می‌تواند از امتیاز حمایت تماشاگرانش هم بهره بگیرد و یک تیم تهرانی دیگر را هم با شکست روبه‌رو کند.

سایپا که مدت‌هاست روی روند ناکامی و بدبیاری حرکت می‌کند, در هفته گذشته نیز مقابل گل‌گهر سیرجان تنها به کسب یک امتیاز اکتفا کرده است. سایپا با هدایت ابراهیم صادقی فعلاً ۱۵ امتیازی و در رده دوازدهم جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم یک بازی پرگل بوده و سایپا توانسته ۴ بر ۳ نساجی را شکست دهد.

سپاهان - فولاد

مهمترین بازی روز نخست هفته هجدهم, آخرین بازی آن است, جایی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ باید با یکی از تیم‌های استخوان‌دار و سرسخت مسابقات دیدار کند. سپاهان که با تساوی هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس صدرنشین به پنج امتیاز افزایش یافته است, برای اینکه جایگاه دومی‌اش را با وجود تیم‌های تراکتور, صنعت نفت و استقلال به خطر نیاندازد, محکوم به پیروزی در این بازی است. سپاهان تاکنون در کنار هشت پیروزی و هفت تساوی‌اش تنها یک شکست را متحمل شده است. این نشان می‌دهد که فولادی‌ها در این بازی کار خیلی سختی برای شکست دادن حریف‌شان دارند.

فولاد خوزستان که روند روبه‌رشدی را در نیم‌فصل اول با هدایت جواد نکونام طی کرده بود, بعد از لغو بازی‌اش با استقلال در هفته هفدهم, باید اولین مسابقه‌اش را در نیم فصل دوم مقابل سپاهانِ مدعی برگزار کند. هواداران فولاد منتظر رونمایی رسمی از خریدهای پر سر و صدای تیم‌شان در نقل‌وانتقالات هستند. فولاد با یک بازی کمتر نسبت, فعلاً  ۲۴ امتیازی است و در رده هشتم جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم در اهواز با تساوی بدون گل همراه بوده است.

علاوه بر رویارویی جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی در این بازی, مسئله‌ای که این دیدار را بیشتر از هر چیز دیگری تحت‌الشعاع خود قرار داده, بحث حضور قلعه‌نویی در تیم ملی ایران است. شاید بازی سپاهان - فولاد آخرین حضور این مربی روی نیمکت سپاهان باشد!

برنامه کامل دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - ۱۱ بهمن ۹۸

* پارس جنوبی جم- گل‌گهر سیرجان, ساعت ۱۴:۴۵, ورزشگاه تختی جم

داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: علی میرزابیگی و امید افخمی
کمک داوران اضافی: عبدالنبی پورخلف و پیمان فرخی‌مهر
داور چهارم: سعید زیبا، ناظر: علی‌نقی مصطفی‌نژاد

* پیکان تهران - شاهین شهرداری بوشهر، ساعت ۱۵, ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور و رامین بابایی
کمک داوران اضافی: سعید رحیم‌مقدم و کیوان علیمحمدی
داور چهارم: ایوب غلام‌زاده، ناظر: اسماعیل صفیری

* تراکتور تبریز- ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵, ورزشگاه یادگار امام (ره)
داور: علی صفایی، کمک‌ها: یععقوب حجتی و محمدعلی پورمتقی
کمک داوران اضافی: حسین زمانی و مجید محمدی
داور چهارم: رحیم حاجیلو، ناظر: یدالله جهانبازی

* نساجی مازندران- سایپا تهران، ساعت ۱۵:۳۰, ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: فرزاد بهرامی و علیرضا مرادی
کمک داوران اضافی: علی بای و حامد سیری
داور چهارم: پوریا زحمتی، ناظر: محسن قهرمانی

* سپاهان اصفهان – فولاد خوزستان، ساعت ۱۷, ورزشگاه نقش جهان
داور: موعود بنیادی‌فرد، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و بابک داوری
کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و ایمان کهیش
داور چهارم: فرهاد فرهادپور، ناظر: حسن کامرانی‌فر

شنبه - ۱۲ بهمن ۹۸

* صنعت نفت آبادان - پرسپولیس، ساعت ۱۵, ورزشگاه تختی آبادان

داور: سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: رحیم شاهین و محمد راهی
کمک داوران اضافی: رضا عادل و کمیل غلامی
داور چهارم: امیرمحمد داودزاده، ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

* شهرخودروی مشهد - ماشین‌سازی تبریز، ساعت ۱۵:۱۵, ورزشگاه امام رضا (ع)

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: علی احمدی و حسین مرادی
کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و علی ابراهیمی
داور چهارم: جلیل شعرانی، ناظر: حسین خانبان

* استقلال تهران - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۷, ورزشگاه آزادی 

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و فرهاد مروجی
کمک داوران اضافی: حسن اکرمی و محمدحسین ترابیان
داور چهارم: عسگر محمدی، ناظر: حسین نجاتی

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس