کد خبر 1036618
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
پمپئو

یک روز بعد از اعلام تصمیم دولت انگلیس برای دادن اجازه مشارکت محدود به شرکت تله کام هواوی در طرح های ساخت شبکه های "جی ۵" این کشور، وزیر خارجه آمریکا از انگلیس خواسته در این تصمیم تجدید نظر کند.

به گزارش مشرق،  مایک پومپئو پیش از سفری به لندن، سرخوردگی اش از تصمیم دولت انگلیس را پنهان نکرد.

او به خبرنگاران گفت که از نظر دولت آمریکا فعالیت هواوی در شبکه های جی ۵ انگلیس "خطرات جدی به همراه دارد."

پومپئو حتی احتمال کاهش سطح همکاری اطلاعاتی کشورش با انگلیس در پی این تصمیم را مردود ندانست.

او گفت که آمریکا می خواهد اطمینان حاصل کند که متحدانش از شبکه های اطلاعاتی "قابل اعتمادی" برخوردارند.

بعضی از سناتورها از هر دو حزب آمریکا هم نسبت به تصمیم لندن ابراز نگرانی کرده اند.

از جمله تام کاتن، سناتور جمهوری خواه، آن را به دادن "اجازه به کا گ ب برای ساختن شبکه تلفن انگلیس در جریان جنگ سرد" تشبیه کرد.

البته انگلیس گفت که هواوی در نقاط حساس از جمله نواحی اطراف مراکز هسته ای و پایگاه های نظامی اجازه کار نخواهد داشت و سهم آن در بازار حداکثر ۳۵ درصد خواهد بود.

همزمان در روز چهارشنبه کمیسیون اروپا در دستور العملی به کشورهای عضو اجازه داده خود تصمیم بگیرند می خواهند به کدام شرکت ها اجازه مشارکت در طرح های ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی نسل پنجم را بدهند.

این دستورالعمل مسئولیت اطمینان از امنیت گسترش شبکه جی ۵ را به کشورهای عضو می سپارد و اخطار می دهد که به دقت امنیت اپراتورهای تلفن همراه را زیر نظر بگیرند.

کمیسیون اروپا از هواوی نام نمی برد و خواستار ممنوعیت هیچ شرکتی نمی شود، اما کشورها را ترغیب می کند خطر احتمالی شرکت های عرضه کننده و نصب کننده تجهیزات شبکه های جدید را ارزیابی کنند و در صورت لزوم آنها را از مشارکت در بخش های حساس و حیاتی منع کنند.

این دستوالعمل محصول چند ماه تلاش اتحادیه اروپاست که سعی دارد میان تسلط هواوی بر صنعت ۵ جی و نگرانی های امنیتی که واشنگتن مطرح می کند، تعادل برقرار کند.

در پی تسلط هواوی بر صنعت ۵ جی، آمریکا با با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی، این شرکت را تحریم کرده و با فشار به دیگر کشورها، خواهان قطع تعامل با این شرکت شده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    1 2
    این بشر چقدر پر رو و پر مدعا هست . فقط میخاهد حرف خودش باشد فقط اردوغان برای این خوک خپلو مناسب است
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    7 2
    آمریکا در آینده در عرصه های دیگری هم با حس سرخوردگی روبرو خواهد شد. بهتر است عادت کند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 2
    هواوی غول تکنولوژی است اتفاقا خیلی هم پولدار چیزی که نوکیسه های امریکایی ندارند و در ازای رشوه از این شرکت می خواهند بدست بیاورند
  • DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 2
    کفتارها با هم گله ای شکار میکنند لیکن موقع خوردن و بلعیدن همدیگر را گاز گرفته و مثل کفتار! به جان هم می افتند. اکنون این نمونه کوچکی از خوردن انگل خیس و امریکاه است که به هم دندان نشان میدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس