سفیر آمریکا در اسرائیل

دونالد ترامپ ابتدا اعلام کرد که قدس پایتخت تقسیم ناپذیر کشور "اسرائیل" خواهد بود سپس اعلام کرد که قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین خواهد بود!

به گزارش مشرق، برخی منابع به نقل از سفیر واشنگتن در رژیم اشغالگر گزارش دادند که او به رهبران یهودی و مسیحی آمریکایی اطمینان خاطر داد که فلسطینی ها حتی اگر با شرطهای معامله قرن موافقت کنند، به این زودی به کشوری فلسطینی دست نخواهند یافت.

بیشتر بخوانید:

سقوط بالن‌های انفجاری در جنوب اراضی اشغالی

آمریکا می‌خواهد بخشی از مردم فلسطین را در غرب عراق اسکان دهد

وجوه تشابه و تمایز «معاهده اسلو» و «معامله قرن»

الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسراییل به تعویق افتاد

واکنش النجباء به معامله قرن

روزنامه صهیونیستی «تایمز اوف اسرائیل» امروز پنجشنبه به نقل از منابعی که در نشست غیررسمی و محرمانه "دیوید فریدمن" با ۲۰ رهبر یهودی و مسیحی انجیلی آمریکایی پس از اعلام معامله ترامپ حضور داشتند، آورده است که سفیر آمریکا در این نشست تاکید کرد که برپایی کشور فلسطین در هر صورت در آینده نزدیک محقق نخواهد شد و این به رغم آنکه معامله ادعا می کند که به راه حل دو کشور استناد می کند.

یک مسئول یهودی امریکایی که در این نشست حضور داشت نیز به این رسانه اسرائیلی گفت: فریدمن می گوید که «فلسطینی ها به زمان نیاز دارند تا بتوانند نهادهای لازم برای برپایی کشوری که قابل زندگی باشد، تشکیل دهند. و این امر یکی از علل گنجاندن بندی در معامله مبنی بر متوقف کردن فعالیتهای شهرکسازی به مدت چهارسال در مناطقی که به کشور آینده فلسطین اختصاص دارد.»

منابع این روزنامه توضیح دادند که این نشست برای توضیح و تبیین برخی نکات مبهم در "معامله قرن" بویژه مساله قدس است؛ زیرا دونالد ترامپ ابتدا اعلام کرد که قدس پایتخت تقسیم ناپذیر کشور "اسراییل" خواهد بود سپس اعلام کرد که قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین خواهد بود!

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس