کد خبر 1036613
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
هواشناسی نمایه

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی بود، اما تا پایان هفته خبری از بارش باران در تهران نیست.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و خفیف باران در شمال شرق خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز بارش پراکنده تنها محدود به شمال شرق کشور بوده و تا ظهر جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بدین ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه بارش برف باران همراه به وزش بادهای شدید خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: روز شنبه با نفوذ بیشتر سامانه جدید بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و برخی از استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در برخی نقاط جنوبی و شمالی خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی روز یکشنبه سامانه جدید بارشی در شمال شرق برخی نقاط شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال است و تا ظهر دوشنبه بارش‌ها در برخی نقاط شرق و جنوب ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور، وزش بادهای شدید را خواهیم داشت ضمن آنکه در نوار شمالی کشور دما کاهش می‌یابد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران، گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر با وزش بادهای شدید همراه است که این امر منجر به تصفیه هوا و پاک شدن آلودگی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان هفته خبری از بارش باران در تهران نیست، تصریح کرد: بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس