بهرام قاسمی نمایه

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه «معامله قرن» حتی معامله لحظه و ثانیه هم نیست، گفت: جهان و تاریخ بشری از اینگونه متوهمان نااهل و معاملات «هیچ» بسیار به خود دیده است.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در پی رونمایی از معامله قرن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر سفارت ایران در فرانسه نوشت: «معامله قرن» حتی معامله لحظه و ثانیه هم نیست. جهان و تاریخ بشری از اینگونه متوهمان نااهل و معاملات «هیچ» بسیار به خود دیده است.

بیشتر بخوانید:

عطوان: هدف بعدی «معامله قرن» اردن، مصر و عربستان است

وی افزود: حاکمیت و پیروزی از آنِ ملت‌هاست.

 ترامپ سه‌شنبه شب هشتم بهمن ماه در یک نشست خبری همراه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن رونمایی از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا این طرح  را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند و همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

این طرح موجی از مخالفت‌ها را در بسیاری از کشورها به همراه داشت و گروه‌های مختلف فلسطینی نیز این طرح را رد کردند. محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی پس از رونمایی از این طرح، مخالفت کامل خود را با این طرح اعلام کرد و گفت: «قدس فروشی نیست و طرح شما توطئه‌ای است که به ثمر نخواهد نشست و هرگز دولت فلسطینی بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.»

لازم به ذکر است، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» را «خیانت قرن» در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    حتی برای پروند های تهران هم می نویسید منبع روزنامه خراسان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس