کد خبر 1036489
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
جدال لفظی معاون پارلمان اروپا با رهبر حزب برگزیت؛ «پرچمتان را بردارید و از جلسه خارج شوید»

رهبر حزب برگزیت در آخرین سخنرانی خود در پارلمان اروپا با واکنش منفی مقامات اروپایی مواجه شد و حین ترک جلسه، پرچم‌های انگلیس را نیز با خود از سالن بیرون برد.

به گزارش مشرق، «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس و یکی از حامیان افراطی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، حین آخرین سخنرانی خود در پارلمان اروپا با واکنش تند مقامات اروپایی مواجه شد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، فاراژ در سخنرانی خود گفت: «می‌دانم که دلتان برای ما تنگ می‌شود. می‌دانم که می‌خواهید پرچم ملی ما را حذف کنید ولی ما برای خداحافظی برایتان دست تکان می‌دهیم و برای همکاری با شما، نگاهی رو به آینده خواهیم داشت».

بیشتر بخوانید:

سپس فاراژ و همراهانش پرچم‌های انگلیس را که بر روی میزهایشان قرار داده شده بود در دست گرفته و آن را به نشانه وداع با اتحادیه اروپا در هوا تکان دادند.

«مایرید مک‌گینس» معاون رئیس پارلمان اروپا ضمن قطع کردن میکروفون فاراژ گفت: «اگر قوانین را نادیده بگیرید صدایتان را قطع می‌کنم. لطفاً سر جایتان بنشینید و اگر می‌خواهید بروید پرچم‌هایتان را بردارید و سالن را ترک کنید. خدانگهدار».

اعضای حزب برگزیت در حالی که پرچم‌های انگلیس را در دست داشتند از جای خود برخواسته و از جلسه پارلمان خارج شدند.

فاراژ پس از خروج از جلسه پارلمان اروپا به خبرنگاران گفت: «ما اروپا را دوست داریم اما از اتحادیه اروپا متنفریم. امیدوارم این اقدام (برگزیت) آغازکننده پایانی برای این پروژه باشد».

هفته گذشته (چهارشنبه دوم بهمن‌ماه) نمایندگان پارلمان انگلیس توافق لندن و بروکسل برای اجرای برگزیت را به تصویب نهایی رساندند تا بریتانیا یک گام دیگر به خروج از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه نزدیک‌تر شود.

در جلسه (دیروز) چهارشنبه نیز، پارلمان اروپا با ۶۲۱ رأی موافق در برابر ۴۹ رأی مخالف توافق برگزیت را به تصویب رساند. 

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در استقبال از تصویب لایحه برگزیت توسط پارلمان این کشور گفته بود، انگلیس «از خط پایان برگزیت گذر کرد و اکنون به صورت یکپارچه پیش خواهد رفت و سال‌های تفرقه را پشت سر خواهد گذاشت».

جانسون برای گرفتن این رأی از پارلمان مجبور شد اواخر سال گذشته میلادی به انتخابات زودهنگام متوسل شود و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

انگلیس قرار است روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می‌شود. 

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس