نامه‌های هنیه برای سران کشورهای عربی و اسلامی در ارتباط با «معامله قرن»

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در نامه‌هایی برای سران کشورهای اسلامی و پادشاهان و حکام عرب و مسئولان نهادهای عربی و اسلامی بر ضرورت مقابله جدی و قاطع آنها با توطئه جدید آمریکا علیه ملت فلسطین تاکید کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با ارسال نامه‌هایی برای پادشاهان و سران و روسای کشورهای عربی و اسلامی، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه  عرب، یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و موسی فکی رئیس اتحادیه آفریقا، از آنها خواست با طرح معامله قرن مخالفت کنند.

هنیه، رهبران عربی و اسلامی را به تلاش و تحرک فوری برای رد قاطع طرح موسوم به معامله قرن رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های هشتگانه حماس برای مقابله با توطئه آمریکایی

رئیس دفتر سیاسی حماس در این نامه‌ها بر ضرورت ایستادن در برابر تمام تلاش‌ها و تحرکاتی که با رویکرد دولت آمریکا در مقابله با مسئله فلسطین همسو  است،‌و  اتخاذ موضع قاطع در برابر جانبداری آشکار دولت آمریکا در خصوص طرح‌ها و نقشه‌های صهیونیستی شهرک سازی و یهودی سازی سرزمین، ملت و مقدسات تاکید کرد.

هنیه درباره خطر کوتاهی و سهل انگاری در برابر پیشبرد این طرح شوم یا مشارکت در  اجرای آن یا پذیرفتن آن یک امر واقع هشدار داده و آن را لکه ننگی دانسته که هرگز پاک نخواهد شد و خطای تاریخی بزرگی که ملت فلسطین هرگز آن را نخواهد بخشید، ملتی که بیش از هفتاد سال است در معرض اشغالگری جنایتکارانه قرار دارد.

هنیه بر مردود و باطل بودن تمام آنچه در طرح معامله قرن آمده و جرم بودن و عدم تعامل با تمام تصمیماتی که به حقوق تاریخی و مشروع و اصول ملی فلسطین خدشه وارد می‌کند، تاکید کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد فلسطین و مسئله  عادلانه آن، هرگز سازش‌پذیر و قابل تقسیم و تجزیه نیست و هرگز میدانی برای تحمیل محاسبات سیاسی و مزایده‌های انتخاباتی میان دولت آمریکا و دشمن صهیونیستی نخواهد بود.

هنیه در این نامه‌ها گفته است ما در جنبش حماس و در راستای یکپارچه کردن تلاش‌ها و متحد کردن صفوف فلسطینی در رویارویی با این طرح خصمانه و تجاوزکارانه علیه سرزمین و ملت فلسطین، اقدام به ارتباط با برادر، محمود عباس(ابومازن) گرفته و با وی درباره انجام تلاش مشترک برای مقابله با این طرح شوم به توافق رسیدیم و از اعزام هیئتی از کرانه باختری به نوار  غزه استقبال کرده و نیز تماس‌هایی با برادران در گروه‌های ملی به منظور اتخاذ یک موضع متحد فلسطینی و قرار گرفتن در یک صف واحد در برابر آنچه رئیس جمهور آمریکا  اعلام کرد، برقرار کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس از پافشاری ملت فلسطین بر رویارویی با طرح معامله قرن و حق مشروع آنها در دفاع از خود و بازپس گیری حقوق و تحقق آرمان‌هایش در آزادسازی سرزمین و مقدسات تمجید و تاکید کرد تمام گزینه‌ها در برابر ملت فلسطین و گروه‌های پویای آن برای مقابله با تصمیمات و مفاد این طرح تجاوزکارانه و ظالمانه مطرح است،‌طرحی که موجودیت فلسطین، سرزمین، ملت، تاریخ و هویت آن و عمق عربی و اسلامی‌اش را هدف قرار داده است، ملت ما در برابر تمام چالش‌ها و توطئه‌ها ثابت قدم و استوار خواهد ایستاد.

هنیه تاکید کرد ملت ما هرگز اجازه عملی شدن این طرح را نخواهد داد، همانطور که قبلا نیز تمام تلاش‌ها برای خدشه وارد کردن به حقوق و اصولش را در گذر تاریخ به شکست کشاند،‌همچنان از سرزمین، اصول و مقدسات خود و در راس آنها قدس و مسجدالاقصی دفاع خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هشتم بهمن در حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه که به «معامله قرن» شهرت یافته است رونمایی کرد؛ طرحی که شامل ایجاد دولتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری، که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

دونالد ترامپ در این مراسم مدعی شد که طرح معامله قرن برای طرفین (فلسطین و رژیم صهیونیستی) یک راهکار دوکشوری است و یک معامله برد-برد است. با وجود ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در این طرح منافع فلسطینی‌ها نیز لحاظ شده است، مقامات فلسطینی تأکید کردند که این طرح یک طرح کاملاً یکطرفه بوده و فلسطینی‌ها هرگز زیر بار آن نخواهند رفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    2 0
    منتظر باش حتما حکام عرب به دادتون میرسن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس