کد خبر 1036451
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
واکنش روسیه به ادعای اردوغان درباره عدم پایبندی به تعهدات در سوریه

وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا مسکو به توافقات در چارچوب "مذاکرات آستانه" و تفاهم نامه سوچی برای حل و فصل اوضاع ادلب پایبند نیست، بر اجرای تمامی تعهدات روسیه در قبال سوریه تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، مقامات وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر عدم پایبندی مسکو به توافقات صورت گرفته در چارچوب "مذاکرات آستانه" و تفاهم نامه امضاء شده در سوچی درباره حل و فصل اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب، تاکید کردند که روسیه متعهد است تا به تمامی تعهدات خود در قبال سوریه عمل کند.  

یک مقام دیپلماتیک (که نامش فاش نشده) در این رابطه به این خبرگزاری گفت: «چنین ادعایی در رابطه با روسیه مطابق با واقعیت نبوده و مسکو متعهد به اجرای دقیق تمامی تعهدات خویش برای حل و فصل اوضاع در سوریه است.»

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه مدعی شد که روسیه به توافقات حاصله در چارچوب مذاکرات سه جانبه آستانه درباره سوریه و همچنین در نتیجه مذاکرات روسیه-ترکیه در سوچی در بالاترین سطح برای حل و فصل اوضاع در این کشور پایبند نیست.

به گفته اردوغان، توافقات صورت گرفته بین ترکیه، روسیه و ایران در چارچوب مذاکرات آستانه، در عمل متوقف شده‌اند. وی در عین حال برای از سر گرفته شدن گفتگوها با هدف ادامه همکاری با مسکو و تهران، ابراز آمادگی کرد.

پیش از این، روز دوشنبه "سرگئی لاوروف" و "مولود چاوش‌اوغلو" وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه، طی گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و چاوش‌اوغلو که به ابتکارعمل  طرف ترکیه‌ای صورت گرفت، درباره ادامه موارد نقض رژیم آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح تندرو در منطقه کاهش تنش ادلب گفتگو کردند.

طرفین همچنین ابعاد عملی تلاش‌های مشترک برای مقابله مؤثر با تهدیدات تروریستی و اطمینان از اجرای رژیم کاهش تنش در منطقه ادلب مطابق با تفاهم نامه روسیه-ترکیه مربوط به تاریخ 17 سپتامبر 2018 را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علیرضا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    29 9
    ترکیه چوب دو سر ... می شود
  • m IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    37 8
    اردوغان ذات نجسی دارد. هم با آمریکاست. هم با اسرئیل است هم با روسیه است هم با ایران است و در عین حال علیه همه ی آنهاست.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
      3 5
      اردوغان فقط برای منافع ملتش کار میکنه نه دیگران
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    ترکیه در تمام درگیریهای منطقه بلا استثناء به فراخور شرائط در جهت وزش باد وزیده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس