کد خبر 1036443
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
جزئیات انهدام شبکه بزرگ قاچاق سازمان‌یافته سوخت در اصفهان

مأموران سازمان اطلاعات سپاه استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق کلان، سازمان‌یافته و حرفه‌ای سوخت را متلاشی کردند.

به گزارش مشرق، مأموران سازمان اطلاعات سپاه استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق کلان، سازمان‌یافته و حرفه‌ای سوخت را با محوریت شرکتی به نام «کیان اسپادانا» متلاشی کردند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس این شرکت از طریق پول‌شویی، تبانی، پرداخت رشوه و... موفق به جمع‌آوری فرآورده‌های یارانه‌ای از سطح کشور و قاچاق سوخت به کشورهای همسایه (عمدتاً مرزهای شرقی) شده است و بررسی‌های اولیه حاکی از قاچاق بیش از ۱۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به ارزش ۸۰ میلیون دلار توسط این شرکت دارد؛ تحقیقات از مدیران این شرکت در شعبه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه دارد.

گفتنی است در روز بازداشت مدیران شرکت کیان اسپادانا تعداد ۱۸ نفت‌کش با پلاک کشور افغانستان که قصد حمل محموله‌های صادراتی این شرکت را به کشور افغانستان داشتند پس از خروج از گمرک اصفهان توقیف و مشخص شد همه ۱۸ نفت‌کش با حجم تقریبی ۶۰۰ هزار لیتر حاوی گازوئیل (نفت گاز) است، همچنین مخازن این شرکت به حجم حدوداً ۶ میلیون لیتر نیز توقیف شده است.

علاوه بر این، مدیران این شرکت عواید حاصل از قاچاق سوخت را به روش‌های پیچیده در شرکت‌ها و مؤسسات مختلف منتقل و اقدام به پول‌شویی کرده‌ و هرگونه رشوه توسط مدیران شرکت مذکور از حساب‌های واسطه‌ای پرداخت شده است. فرار مالیاتی نیز از دیگر اقدامات غیرقانونی این شرکت بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس