کد خبر 1036442
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
توافقنامه پاریس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: همه معاهدات بین المللی و توافق پاریس باید به تأیید مجلس برسد و از سوی دیگر الحاق به این توافقنامه کشور را محدود می‌کند.

به گزارش مشرق، علی ابراهیمی با اشاره به ابلاغیه اجرای توافق پاریس از سوی دولت گفت: این توافقنامه زمانی قابلیت اجرا دارد که مجلس شورای اسلامی آن را به تصویب رسانده باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی همه معاهدات بین المللی باید به تأیید مجلس برسد، افزود: ایران دارای معادن بسیار زیاد سوخت های فسیلی است و محدود کردن کشور در این زمینه آن هم در شرایطی که تحریم های زیادی علیه کشورمان اعمال شده است، به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث دیگر آن است که کشور ما در ایجاد گازهای گلخانه ای تأثیر چندانی نداشته است و کشورهای توسعه یافته باعث شده اند که کره زمین تهدید شود و لازم است که این کشورها به توافقنامه پاریس بپیوندد.

ابراهیمی ادامه داد: آمریکا به عنوان بزرگترین کشور ایجادکننده گازهای گلخانه ای از موافقتنامه پاریس خارج شده است و از انجام وظایف خود در این زمینه شانه خالی می کند، در حالی که این کشورها باید عضو توافقنامه پاریس شوند.

وی با بیان اینکه پیوستن به توافقنامه پاریس بار مالی زیادی برای کشور دارد، تصریح کرد: با توجه به خروج آمریکا از توافقنامه پاریس و همچنین عدم انجام تعهدات این توافقنامه از سوی کشورهای پیشرفته که تأثیر زیادی بر ایجاد و انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین دارند، عجله ایران برای اجرای این توافقنامه به هیچ وجه درست نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دامغانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    2 0
    با توجه به شرایط خاصی که کشورهای اروپا و امریکا برای ایران به وجود اورده اند. و همچنین بیشترین خسارت را همان کشورهایی که از این تعهد خارج شده اند. به محیط زیست می زنند.ایران نباید به این تعهد تن دهد. کسی می داند چرا دولت این همه تلاش دارد که خود را محدود کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس