کد خبر 1036369
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کرونا ویروس در خاورمیانه/وضعیت دو توریست در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس در خاورمیانه پرداخت و از ابتلای یک خانواده چینی به این بیماری در امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور گفت: گزارش‌های وزارت بهداشت حاکی از این است که تا شامگاه چهارشنبه هیچ گونه موردی از ابتلاء به کرونا ویروس در کشور وجود نداشته است.

وی در عین از ورود این ویروس جدید به منطقه خاورمیانه خبر داد و افزود: در کشور امارات متحده عربی، یک خانواده چینی به کرونا ویروس مبتلا شده اند و تأیید شده است.

بیشتر بخوانید

آیا ایرانیان حاضر در چین به کرونا مبتلا شدند؟

نخستین مسابقه آزمایشی المپیک پکن لغو شد

۴ بازیکن فوتبال چین دچار ویروس کرونا شدند

جهانپور با عنوان این مطلب که در کشورهایی مثل پاکستان نیز احتمال ابتلاء به این ویروس شنیده شده است، ادامه داد: متأسفانه امکانات و تجهیزات تشخیصی این کشور در سطحی نیست که بتوانند این ویروس جدید را شناسایی کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به آمادگی کشورمان در مقابله با این بیماری، افزود: تمامی امکانات و تجهیزات تشخیصی برای شناسایی افراد مشکوک به این ویروس در کشور وجود دارد.

جهانپور با عنوان این مطلب که در ۷۰ درصد موارد افراد مبتلا به کرونا ویروس بدون نیاز به بستری شدن درمان می‌شوند و بهبود می‌یابند، گفت: دوره پنهان این بیماری بین سه تا هفت روز است و مشکل همین جا است که این احتمال وجود دارد فردی که دو روز قبل مبتلا شده باشد بدون علامت بیماری وارد کشور شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، افزود: افرادی که وارد ایران می‌شوند و مهر مبدا کشور چین در پاسپورت آنها خورده باشد، چکاب می‌شوند و اگر دچار تب باشند، تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی با عنوان این مطلب که برای تشخیص این بیماری دو مورد آزمایش باید انجام شود، گفت: دو توریست چینی و آلمانی که در یزد تحت مراقبت بودند، بعد از منفی شدن آزمایش آنها، از مراقبت خارج شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    مراقب نفوذی ها باشید
  • دیده بان IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    چین همیشه بنجل فرستاده ایران، امیدواریم که ویروس چینی کرونا به ایران نیادچون تحریمیم، ولی اگرخدای نکرده اومد بنجل درجه 3 و4 بیاد!!!!!!خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس