کد خبر 1036364
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
ترامپ: تعداد نیروهای ما در عراق رو به کاهش است

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که تعداد نیروهای نظامی این کشور در عراق به ۵۰۰۰ نفر رسیده و همچنان در حال کاهش است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به مرز 5000 نفر رسیده و روند کاهشی آن ادامه دارد.

دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «درباره قطعنامه جنگ عراق که قرار است فردا در مجلس نمایندگان در موردش رأی‌گیری شود، [باید بگویم که] تعداد سربازان ما [در عراق] به 5000 نفر رسیده و همچنان در حال کاهش است و من از همه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌خواهم که با قلب خود رأی دهند.»

روز یکشنبه پانزدهم دی یعنی دو روز پس از عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس قائم مقام حشد شعبی و تنی چند از همراهان آنها منجر شد، پارلمان عراق با حضور بیش از 170 نماینده نشستی فوق‌العاده برگزار کرد که در آن موضوع اخراج نیروهای نظامی خارجی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق برگزار شد و در ابتدای آن عبدالمهدی طی سخنانی ضمن اشاره به درخواست مطرح‌شده از سوی دولت برای خروج نیروهای نظامی، به ترور سردار شهید سلیمانی نیز پرداخت و دلیل حضورش در عراق را روشن کرد.

با تصویب پارلمان، دولت موظف شد که درخواست کمک خود از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را فسخ کرده، برای جلوگیری از استفاده آنها از حریم هوایی، زمینی و دریایی اقدام کند، از طریق وزیر خارجه فوراً از آمریکا به‌دلیل تجاوزات و نقض خطرناک امنیت و حاکمیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند و در نهایت تحقیقات را در بالاترین سطوح برای شناخت ابهامات حمله هوایی آمریکا و مطلع کردن پارلمان از نتایج آن طی هفت روز از تاریخ این قانون انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    پفیوز خاستی با کشتن سردار ما از ما زهر چشم بگیری و ما بترسیم و راحت تون بزاریم تا با خیال راحت عراق رو از معامله با ایران منع کنید و فشار رو افزایش بدید .... ولی بلایی سرتون بیاریم که به غلط کردن بیفتید عوضی های پر رو و زیاده خواه
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      0 346
      زررررررررررررررررشک
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      1 4
      وای منفی ها نشون میده لشکر اشرف با اضافه کاری گرفتن
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    4 6
    بر اتباع مریم رجوی فاحشه. لعنت باد
  • DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    ترامپچه : نیروهای ما در عراق از لحاظ کیفی شدیدا رو به کاهش هستند.چون اولا با این اوضاع عراق موندن دیگه اصلا کیفی نداره . ثانیا اکثرشون دارن کم کم همچین بفهمی نفهمی ضربه مغزی ملایم میشن کارمون شده صبح تا شب شستشوی مغزی سربازها و ارسال عمودی افقی آنها به امریکاه.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      14 0
      اسکول این مشرق این تیتر را دورغکی زده تو چرا جو گیر شدی.خخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    1 4
    راه حل عراق هم در بحث آشوب خیابانی و تفرقه احزاب و هم در بحث بیرون کردن اشغالگران- حملات موشکی شبانه و محدود و مستمر هر شب برای ترک و یا تعطیلی پایگاههای آمریکایی است
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    1 0
    ارتش عراق باید از راس شروع به پاکسازی گردد و مانور مشترکی با روسیه و چین و یا یکی از این دو دولت و یا ایران برگزار نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس