کد خبر 1036293
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کرملین: فلسطینی‌ها، مخالف «معامله قرن» هستند

سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر اینکه مسکو همچنان در حال تحلیل «معامله قرن» است، گفت که فردا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص دیداری انجام خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح آمریکایی «معامله قرن» گفت که کرملین همچنان در حال تحلیل این طرح است.

بیشتر بخوانید

واکنش سید عمار الحکیم به «معامله قرن»

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به معامله قرن

شورای علمای یمن همراهی با «معامله قرن» را حرام دانست

نبیه بری:‌ معامله قرن تیر خلاص به فلسطینی‌ها است

به نوشته خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «ما همچنان به تحلیل این اطلاعات و بررسی طرحی که دولت آمریکا آماده کرده است، ادامه می‌دهیم».

وی سپس به دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره این طرح اشاره کرد و گفت: «فردا (پنجشنبه) نشستی با نتانیاهو خواهیم داشت و آنطور که آنها می‌گویند اطلاعات "دست اول" بیشتری دریافت خواهیم کرد».

پسکوف تصریح کرد: «فعلاً فقط می‌توانیم بگوییم که این طرح مورد حمایت کامل اسرائیل و شماری از کشورهای دیگر قرار گرفته است، اما از سوی عضو اصلی این توافق که فلسطینیان هستند، مطلقاً مورد مخالفت قرار گرفته است».  

وی ادامه داد: «ما همچنان به تحلیل اوضاع ادامه می‌دهیم... اگر لازم باشد روسیه آمادگی دارد هر اقدم ممکن را برای تحقق صلح پایدار در خاورمیانه (غرب آسیا) انجام دهد».

روز گذشته (سه‌شنبه)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مفاد اصی طرح موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

از میان کشورهای عربی، تاکنون عربستان سعودی، امارات و مصر از این طرح حمایت کرده‌اند. با این حال، طرح آمریکا با محکومیت گسترده میان جناح‌های مختلف فلسطینی و مخالفت اغلب کشورهای عربی و اسلامی و مردم آنها مواجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس