اعتصاب سراسری و برافراشتن پرچم‌های سیاه در نوار غزه

نوار غزه امروز (چهارشنبه) در اعتراض به طرح «معامله قرن» و به دعوت نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی شاهد اعتصاب سراسری بود.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌ها به رونمایی از طرح آمریکایی برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» نوار غزه امروز (چهارشنبه) شاهد اعتصاب سراسری بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، این اعتصاب به دعوت نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی در تمام زمینه‌ها به استثنای سازمان‌های بهداشتی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه نیروهای ملی و اسلامی آمده است: «کمیته پیگیری تصمیم به اعلام روز چهارشنبه به عنوان روز اعتصاب سراسری در تمام بخش‌ها در نوار غزه به جز وزارت بهداشت گرفت تا این پیام آشکار را به دشمن صهیونیستی-آمریکایی بدهد که این معامله شوم اجرایی نخواهد شد و ملت فلسطین با تمام شیوه‌ها در برابر این طرح تا ساقط کردنش خواهد ایستاد».

این کمیته در ادامه از برافراشتن پرچم‌های سیاه بر بالای منازل و سازمان‌های رسمی و دولتی به نشانه خشم مردمی و رد معامله قرن خبر داد و بر ادامه فعالیت‌ها و درگیری نامحدود به رژیم اشغالگر تا ساقط شدن معامله قرن تأکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده، معامله قرن حلقه‌ای جدیدی از حلقه‌ها توطئه آمریکا برای تسویه مسأله فلسطین و موجودیت فلسطینی‌ها در سرزمینشان است.

نوار غزه و کرانه باختری دیروز نیز شاهد تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بود.

تظاهرات در خان‌یونس

وبگاه «الامد» اعلام کرد صبح امروز صدها نفر از اهالی خان‌یونس در جنوب نوار غزه دست به تظاهرات علیه معامله قرن زدند.

بر اساس این گزارش، معترضان لاستیک‌های خودرو آتش زدند، پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی طرح ترامپ را محکوم کردند.

از سوی دیگر معترضان فلسطینی در مناطق شرقی خان‌یونس به ویژه شرق «خزاعه» خود را به حصار مرزی با فلسطین اشغالی رسانده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس