کد خبر 1036076
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
فرمانده «سنتکام» با منصورهادی در عربستان دیدار کرد

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور مستعفی یمن ضمن متهم کردن ایران به مداخله در یمن، خواستار مقابله با تهران شد.

به گزارش مشرق، ژنرال «کنت اف. مکنزی»، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه‌شنبه با «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری سبا (وابسته به دولت منصور هادی) گزارش داد که ژنرال مکنزی به همراه «کریستوفر کینزل» سفیر واشنگتن در یمن طی این دیدار که در عربستان سعودی صورت گرفت، در مورد روابط آمریکا با دولت منصور هادی و راه‌های گسترش همکاری بین آن دو در همه زمینه‌ها گفت‌وگو و در مورد موضوعات مورد توجه طرفین رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید

سکوت آمریکا در مورد شایعه هلاکت قاتل سردار سلیمانی در افغانستان

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین در مورد آنچه دخالت‌های ایران در یمن از قبیل حمایت از انصارالله این کشور و تجهیز آن‌ها به سلاح‌های منحصر به فرد مانند موشک و پهپاد خوانند، گفت‌وگو کردند.

عبد ربه منصور هادی در این دیدار، ایران را به اتخاد سیاست‌های توسعه‌طلبانه در یمن متهم کرد و از آمریکا به دلیل نقش‌آفرینی در مقابله با اقدامات ادعایی تقدیر و تشکر کرد. رئیس‌جمهور مستعفی و ریاض‌نشین یمن بر ضرورت مقابه با گسرتش نفوذ ایران در منطقه تأکید کرد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز در این دیدار بر اهمیت راه‌اندازی گشت‌های ساحلی یمن برای مقابله با آنچه که وی  قاچاق سلاح‌های ایرانی به انصارالله خواند، تأکید کرد.

ائتلاف سعودی و اماراتی که از ابتدای سال ۹۶ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور لشکرکشی کرده است، بارها مدعی شده است که ایران به جنبش انصارالله یمن تسلیحاتی از قبیل موشک و پهپاد ارسال می‌کند؛ ادعایی که با محصاره چند ساله یمن از زمین، دریا و آسمان از سوی ائتلاف مذکور هم‌خوانی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    1 0
    موشک هایی که توعراق نوش جان کردین مثل اینکه کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس