کد خبر 1036025
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
حقوق نجومی بیش از ۳۹۷ نفر برگردانده شد/ بررسی ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده در کمیسیون اصل نود

با توجه به رسیدگی‌هایی انجام شده بیش از ۳۹۷ نفر از کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده بودند به دیوان محاسبات و قوه قضائیه داده شد.

به گزارش مشرق، داود محمدی در توضیح عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: ۹ هزار پرونده به کمیسیون اصل نود مجلس در دوره دهم وارد شده که حدود ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده در صلاحیت بررسی کمیسیون تشخیص داده شده است.

بیشتر بخوانید

رای نمایندگان جلوی حقوق‌های نجومی یک سازمان را گرفت

حقوق ۲۴ میلیونی یکی از مدیران مجلس

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین ۱۵ گزارش درباره مسائل مهم کشور از جمله معوقات بانکی، مسکن مهر، سقوط هواپیمایی یاسوج، زمین‌خواری، حقوق‌های نجومی، زلزله کرمانشاه، سیل پنج استان، مشکلات مربوط به صنعت خودرو، آلودگی هوا در کلانشهرها و ذرت‌های آلوده در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به رسیدگی‌هایی انجام شده بیش از ۳۹۷ نفر از کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده بودند به دیوان محاسبات و دستگاه قضایی معرفی شدند و حقوق‌های نجومی از این افراد بازگردانده شد. افراد نیز از جایگاه‌هایی که داشتند تنزل پیدا کردند یا به خدمت خود خاتمه دادند.

محمدی ادامه داد: در حوزه زمین خواری ۱۰۲ پرونده به صورت میدانی بررسی شد، مقدار قابل ملاحظه‌ای از اراضی که توسط زمین‌خواران غصب شده بود، به بیت‌المال برگردانده شد. پیگیری‌های کمیسیون همچنین باعث تسریع در تکمیل مساکن مهر شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از سوی دیگر بحث مرتبط با معوقات بانکی به صورت جدی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و گزارش آن ارایه شد. هم‌اکنون نیز پیگیر هستیم تا افرادی که تسهیلاتی دریافت کردند و به موقع آن‌ها را برنگرداندند به تکالیف قانونی خود عمل کنند البته برخی هم به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: کمیسیون در ارتباط با پرونده ذرت‌های آلوده ورود جدی کرد و از ورود و ترخیص آن‌ها به صورت جدی جلوگیری کرد، خوشبختانه یک گرم از ذرت‌های آلوده وارد کشور نشد. بررسی تحقیق و تفحص‌های مجلس و آثار آن‌ها نیز در کمیسیون اصل نود بررسی شد، زیرا کمیسیون اصل نود وظیفه نظارتی و رسیدگی در قبال تمام قوا و نسبت به تمام شکایات واصله دارد.

محمدی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام و مستندات موجود کمیسیون اصل نود فعال‌ترین دوره کاری خود را در دوره دهم مجلس سپری کرد. با توجه به وظیفه ذاتی کمیسیون اصل نود مجلس تمام بررسی‌ها دقیق و متکی به نظریات کارشناسی است.

وی یادآور شد: برخی از پرونده‌ها و گزارش‌ها مانند مشکلات مربوط به صنعت خودرو و مافیای خودرو با توجه به تنوع و فراوانی شکایات با اقبال بیشتری مواجه شد. البته موضوعاتی، چون مسکن مهر با توجه به اینکه افراد بسیاری در این زمینه مشکل داشتند، مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده و گزارش‌های مرتبط با حقوق‌های نجومی نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفت، زیرا جامعه منتظر عکس العمل سریعی از سوی مجلس و کمیسیون بود. در ارتباط با پرونده زمین‌خواری نیز مردم حساسیت بسیار داشتند. در مورد آلودگی هوا نیز با توجه به آثار و مصائب آن، دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نکردند به قوه قضاییه معرفی شدند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    ممنون آقای رئیسی :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس