کد خبر 1035994
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی می‌خواهد به مقام رضوان برسد باید در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد و هر عملی که بی‌بی دو عالم نمی‌پسندد انجام ندهد.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: مقام رضوان یعنی خداوند از بنده راضی می‌شود، انسان باید در همه حال خداوند را حمد و ستایش کند.

وی با بیان اینکه مقامی بالاتر از مقام رضوان وجود ندارد، افزود: انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که خداوند وی را بپسندد، در روایات اهل بیت(ع) آمده است که برای مرضی خدا شدن باید در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم و آنها را دوست داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند حضرت زهرا(س) را دوست دارد و کسی که بی‌بی دوعالم را دوست داشته باشد و در مسیر این بانوی کرامت باشد خداوند وی را نیز دوست دارد.

 بیشتر بخوانید:

تجمع عزاداران فاطمی در ۴ نقطه تهران +جزییات

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: راه رسیدن به رضوان این است که باید به گونه ای در عالم قدم برداریم که وجود مبارک حضرت زهرا(س) از ما راضی شود، کسانی که در مدار امیرالمومنین(ع) گام بر می‌دارند مرضی حضرت زهرا(س) هستند و افرادی که خارج از این مدار قرار دارند مورد رضایت بی بی دو عالم نیستند.

آیت الله میرباقری با اشاره به جایگاه بی‌نظیر حضرت صدیقه طاهره(س) ادامه داد: اگر مدار حب و بغض، دشمنی و دوستی و رضای انسان وجود حضرت زهرا(س) باشد نتیجه این می شود که بی بی دوعالم از ما راضی می شود.

وی با تاکید بر اینکه رضایت حضرت زهرا(س) سبب رضای الهی می‌شود، گفت: اگر کسی می خواهد به مقام رضوان برسد باید در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد و هرعملی که بی بی دو عالم نمی پسندد انجام ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کسانی که از رضای حضرت زهرا(س) فاصله گرفتند جهنمی هستند، مدار بهشت و جهنم  در  وجود مبارک بی بی دوعالم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) راه سعادت را باز کردند، باید در مسیری که حضرا زهرا(س) در عالم باز کردند حرکت کنیم و این مسیر رضوان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس