کد خبر 1035951
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم اروپایی‌ها برای فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" بلوف به ایران برای مذاکره با آمریکایی‌ها است.

به گزارش مشرق، شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اروپایی‌ها برای فعال‌سازی "مکانیزم ماشه"، گفت: اروپایی‌ها خودشان هم به‌خوبی به این موضوع واقف‌اند که فعال‌سازی مکانیزم ماشه فقط مشکلات در منطقه را بیش از پیش گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اختلاف مسکو با اروپا بر سر مکانیسم ماشه

وی با تأکید بر اینکه تصمیم اروپایی‌ها فعال‌سازی "مکانیزم ماشه"، بلوف به ایران برای مذاکره با آمریکایی‌ها است، اظهار داشت: اعتبار و استقلال اروپایی‌ها پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام از دست رفته و آنها برای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها و برای پیدا کردن راهی جهت کسب آبرو و اعتبار، تصمیم به فعال‌سازی مکانیزم ماشه گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به سه کشور اروپایی حاضر در برجام، گفت: مقامات این کشورها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحت فشار و تهدید مذاکره را نمی‌پذیرد و از طرف دیگر همان‌طور که مقامات کشور نیز اعلام کرده‌اند، هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم، ما هرچه بوده، قبلاً در برجام مذاکره کرده‌ایم.

برزگر ادامه داد: معتقدم "مکانیزم ماشه" هیچ تأثیری در روند آینده و حتی گسترش تحریم‌ها ندارد، زیرا آمریکایی‌ها تاکنون هر نوع تحریمی را علیه ملت ایران به‌کار گرفته‌اند، بنابراین اوضاع بدتر از شرایط موجود نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با تصمیم برای فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" اشتباه و خطای راهبردی مرتکب شدند، زیرا جمهوری اسلامی ایران نیز بارها اعلام کرده که پاسخ اقدامات متقابل آنها را با کاهش تعهدات هسته‌ای‌اش داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس