افغانستان

مقامات افغانستان اعلام کردند که نظامیان افغان و اعضای طالبان در محل حادثه سقوط هواپیمایی آمریکا درگیر شده و طالبان اجازه ورود نظامیان افغانستان به این منطقه را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، مقامات افغانستان اعلام کردند که نظامیان افغان و اعضای طالبان در محل حادثه سقوط هواپیمایی آمریکا درگیر شده و طالبان اجازه ورود نظامیان افغانستان به این منطقه را نمی‌دهد.

صبح روز گذشته گزارش شد که یک فروند هواپیما در ولایت «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. در حالی که ابتدا شایعه شده بود که این هواپیما مسافربری بوده است، اما تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان داد که این هواپیما از نوع «بمباردیر E-۱۱A» نیروی هوایی آمریکاست. این هواپیمای ارتباطی به عنوان نقطه تماس در میدان نبرد به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آیا مسئول عملیات‌ سیا علیه ایران کشته شد؟

پس از آن طالبان با صدور بیانیه‌ای سقوط این هواپیما را تأیید و اعلام کرد که تمام سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند. به گفته طالبان، این هواپیما حامل چندین افسر بلندپایه آمریکایی بوده است.

خالد وردک، رئیس پلیس غزنی در گفت‌وگو با رویترز گفت: بعد از اعلام این حادثه نظامیان افغان به سرعت راهی منطقه شدند اما در نزدیکی محل حادثه با کمین طالبان روبرو شده و برای چندین ساعت با این گروه درگیر بودند.

رئیس پلیس غزنی افزود: براساس اطلاعات ما ۴ نفر در این حادثه کشته و ۲ نفر نیز زنده بودند که اطلاعاتی از این افراد در دسترس نیست، به گفته وی، بعد از درگیری با طالبان نظامیان افغان از منطقه عقب نشینی کردند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این باره گفت: نیروهای افغان با حمایت هوایی آمریکا تلاش داشتند که به منطقه دسترسی پیدا کنند که با نیروهای طالبان درگیر شدند.

وی یادآور شد که حمله نظامیان افغان شسکت خورد، اما طالبان به اعضای تیم نجات اجازه حضور در محل حادثه و بازیابی اجساد را خواهد داد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: تاکنون جسد ۶ نفر از در این حادثه یافت شده و این احتمال وجود دارد که نفرات بیشتری در این حادثه کشته شده باشند.

این در حالی است که یک منبع نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: کمتر از ۵ نفر در این هواپیما حضور داشتند و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این هواپیمای نظامی تنها ۲ سرنشین داشته است.

تاکنون کسی از مقامات آمریکا و اعضای جامعه بین المللی از حادثه سقوط هواپیما بازدید نکرده، اما مقامات این کشور ادعای سقوط این هواپیما توسط طالبان را رد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    49 3
    اجساد تحویل داده نشوند . هیچ وقت . عکس اناه گرفته شود و در نمایش داده شود اما تحویل داده نشود . گرچه این کار درست نیست اما ترامپ همین زبان را می فهمد . بعد از دوران ترامپ تحویل داده شود
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    6 33
    اقای محمد ایمانی همچنان میگه 83 نفر تو هواپیمای 19 نفره بودن!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      30 2
      امریکام همچنان میگه ۳۴ نفر ضربه مغزی شدن، البته بعد از اون که گفت ۱۱ نفر ضربه مغزی ملایم شدن، البته بعد از اون که گفت هیشکی تو پایگاه نبوده و همه سالم هستن،، به نظرت بعد ها چی می گن؟؟ :))))))
    • حجت US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      12 0
      می گن یه دو سه نفری هم زاییدند
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    14 1
    کار حوثی ها بوده از یمن با موشک زدن
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    28 1
    به آمریکایی ها هیچ اعتمادی نیست اولش کتمان بعد دیگران دروغهاشونو رو میکنن!!!!!!!
    • سید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      16 0
      چه طور است به ترامپ پیشنهاد بدهند که اصلا! این هواپیما بی سرنشین بوده است! شاید هم یک هواپیمای اسقاطی از رده خارج بوده است که روی زمین آتشش زده اند!!!!!
  • رضا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    9 0
    ول کنید این حرفها رو سریع اطلاعات - جعبه سیاه- هارد -... هر کوفتی که باقی مونده رو بدست بیارین .
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    2 1
    دو نفر زنده ؟!! کم حرف مفت بزنید بدبخت های نوکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس