کد خبر 1035873
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
image-20200128112939-2.jpeg

قلب مانند هر ماهیچه دیگری در بدن برای تامین اکسیژن به خون کافی نیازمند است تا ماهیچه بتواند خون را به قسمت دیگر بدن منقبض کرده و پمپ کند.

بسیاری اوقات تغییر شیوه زندگی مانند: خوردن رژیم غذایی سالم قلب از جمله رژیم مدیترانه ای، خواب راحت با استفاده از بالش طبی ، ورزش منظم، متوقف کردن سیگار کشیدن و کنترل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت ممکن است از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

  

با نشانه های مهم  بیماری قلبی آشنا شوید

بیماری قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در کشورهای زیادی از جمله ایران است. انواع مختلفی از بیماری های قلبی وجود دارد. برخی از آنها مادرزادی هستند (افراد با مشکلات قلبی به دنیا می آیند) ، اما اکثر بیماری های قلبی با گذشت زمان بروز می کنند و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند.

بیماری قلبی عروق کرونر

انسداد در عروق کرونر بیماری قلبی عروق کرونر نامیده می شود. شرایطی که در آن عضلات قلب، خون و اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. جدی ترین اثر بیماری عروق کرونر، مرگ ناگهانی و بدون هشدار است و معمولاً در افرادی اتفاق می افتد که دچار سکته قلبی یا سایر آسیب های قلبی شده اند.

بیماری قلبی ایسکمی ساکت

این نوع بیماری قلبی عروق کرونر است که در آن جریان خون به عضله قلب کاهش می یابد اما درد یا علائم بسیار کمی ایجاد می کند. هنگامی که ناراحتی تجربه می شود ، معمولاً در هنگام اعمال فشار جسمی است.

عروق قلب

بیماری قلبی آنژین

بیماری قلبی آنژین، ناراحتی عصبی یا دردی است که وقتی قلب شما به مقدار کافی اکسیژن و مواد مغذی دریافت نمی کند ، ایجاد می شود. آنژین ممکن است در اثر تنگ شدن عروق یا اسپاسم عضلات در عروق کرونر ایجاد شود. این اسپاسم ها ممکن است در اثر دود سیگار ، دمای سرد، احساسات شدید و سایر علت ها ایجاد شود. توجه به این نکته مهم است که آنژین بیماری حاد قلبی نیست و معمولاً باعث صدمات دائمی قلب همراه نمی شود ، حتی اگر باعث درد شود.دلایل آنژین به طور کلی آترواسکلروز یا اسپاسم عروق کرونر است. آنژین برای بیماران همه یکسان نیست. معمولاً زمانی اتفاق می افتد که قلب بیشتر از حد طبیعی کار کند ، مانند بعد از غذا یا در هنگام استرس جسمی یا احساسی ، در هنگام استراحت نیز می تواند رخ دهد.

به طور سنتی ، بیماری قلبی آنژین در درجه اول در قفسه سینه رخ می دهد و به سمت بازوی چپ تابیده می شود. با این وجود ، می تواند هر ناراحتی باشد که در قفسه سینه ، در سراسر شانه ها ، در قسمت فوقانی پشت  بازوها (هر دو سمت چپ و راست) ، گردن ، گلو یا فک تابیده شود.

تشخیص بیمارهای قلبی توسط متخصص قلب

علائم بیماری قلبی آنژین عبارتند از : سوزش، گرفتگی، ناراحتی،سنگینی، سوء هاضمه، عصبانیت یا سوزن سوزن شدن، درد، فشار ،تنگی نفس، عرق کردن یا سرگیجه و سفتی.

اگر هر یک از علائم فوق را تجربه کردید:

فعالیت خود را متوقف کنید، بنشینید یا دراز بکشید و استراحت کنیدو و با استفاده از شرکت تجهیزات پزشکی که در منزل دارید، ضربان قلب خود را بررسی کنید. در صورت افزایش این علائم در فرکانس یا شدت، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید، اما آنقدر شدید نیست که نیاز به مراجعه به اورژانس را احساس کنید.اگر آنژین بیش از 15 دقیقه طول بکشد یا بدتر شود ،سریعاً به اورژانس بیمارستان بروید. هرگز خود را رانندگی نکنید.

بیماری قلبی حمله قلبی (انفارکتوس میوکارد)

بیماری قلبی حمله قلبی در نتیجه مسدود شدن جریان خون بخشی از ماهیچه های قلب ممکن است آسیب دیده یا بمیرد. اگر انسداد مختصر باشد و در نهایت قلب به اندازه کافی خون، اکسیژن و مواد مغذی دریافت کند، این آسیب اغلب قابل برگشت است. به همین دلیل به ویژه برای قربانی حمله قلبی مهم است که سریعاً به پزشک برسد.

علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است: احساس فشار و سنگینی، درد زیاد یا فشرده شدن در قفسه سینه که به مدت چند دقیقه ادامه داشته باشد. سبکی یا غش، حالت تهوع یا استفراغ، دردی که به شانه‌ها، گردن یا بازوها تابیده می شود.عرق فراوان، ضربان قلب سریع، تنگی نفس، ضعف شدید.اگر بیش از 15 دقیقه علائم را تجربه کردید و معتقدید که این بیماری ها مربوط به قلب هستند، در اسرع وقت به نزدیکترین اورژانس بروید یا تماس بگیرید.

کنترل فشار خون نقش به سزایی در کنترل بیمارهای قلبی دارد.

بیماری قلبی نارسایی قلبی

بیماری قلبی نارسایی قلبی هنگامی اتفاق می افتد که قلب خون کافی را برای تامین نیازهای بدن شما پمپاژ نمی کند. نارسایی قلب به سادگی نشان می دهد که قلب همانطور که باید فشرده نمی شود. معمولاً به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد اما به تدریج با گذشت زمان بدتر می شود. نارسایی قلبی می تواند ناشی از:

کاردیومیوپاتی (بیماری هایی که به عضلات قلب آسیب می رساند)

بیماری عروق کرونر

دیابت

بیماری دریچه های قلب

نقایص قلب موجود در بدو تولد

فشار خون بالا

بیماری ریه مانند آمفیزم

و یا حملات قلبی گذشته باشد. اگر علائم زیر از بیماری قلبی نارسایی قلبی دارید، لطفاً سریعاً به پزشک مراجعه کنید: مایعاتی که در ریه ها ایجاد می‌شود، معروف به احتقان ریوی است، تورم در پا، مچ پا یا پا و علائم دیگر ممکن است شامل خس خس سینه، آپنه خواب، سرفه و خستگی باشد.

بیماری قلبی آریتمی

در بیماری قلبی آریتمی، بعضی اوقات سیستم الکتریکی قلب به طور عادی کار نمی کند. ممکن است ضربان آهسته ، نامنظم ، پرش داشته باشد یا گاهی اوقات سیگنال الکتریکی قلب به ترتیب مناسب حرکت نمی کند. این باعث می شود قلب سریعتر یا کندتر از حد نرمال یا به طور نامنظم ضرب شود. به این ریتم های غیر طبیعی آریتمی گفته می شود. آنها می توانند علائم مختلفی ایجاد کنند: سرگیجه، غش، خستگی، تنگی نفس و درد در قفسه سینه یا تپش سریع ممکن است مانند لرزش یا تپش قلب احساس شود. در صورت عدم درمان ، آریتمی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

مراجعه به اوژانس یا تماس با اوژانس در صورت مشاهده علائم حمله قلبی

بیماری قلبی  نقایص قلب

بیماری قلبی نقایص قلب از انسداد نقص قلب است که بخشی یا کاملاً جریان خون را مسدود می کند. انسداد هایی به نام تنگی می تواند در دریچه های قلب ، شریان ها یا رگ ها ایجاد شود.تنگی آئورت،

دریچه آئورت دوتایی شکمی،پرولاپس دریچه میترال، تنگی ریه، بیماری شریانی محیطی.

علائم این بیماری: لکه های قهوه ای روی پوست، تغییر رنگ پوست روی پا: پا از صورتی به آبی منتهی می شود، سردی، ریزش مو در قسمت پایینی پا، بی حسی و گزگز، درد یا گرفتگی پس از طی مسافت های کوتاه، ترمیم آهسته زخم ها و ورم زخم ها.

تشخیص و درمان بیماری های قلبی

استفاده از وسایل پزشکی از جمله گوشی پزشکی و فشارسنج  تا تجهیزات مدرن پزشکی نظیر توموگرافی کامپیوتری قلبی (CT) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) همه در تشخیص بیماری های قلبی به پزشک متخصص کمک می کنند.

 

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس