ارتش سوریه (2).jpg

خطوط دفاعی گروهک های تروریستی در جنوب شرق ادلب در هم شکسته و آزادی شهرک «معره نعمان» دیگر اولویت نیست چرا که رسیدن به شهرهای «سراقب و اریحا» در دستور کار نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است.

سرویس جهان مشرق؛ از محورهای شرق و جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، پیشروی طوفانی و خیره کننده نیروهای ارتش سوریه و شکست های متوالی و مفتضحانه گروهک های تروریستی همچنان با سرعت زیاد ادامه دارد.

نیروهای سوری عملیات را در جنوب شرق استان ادلب از غروب روز جمعه (چهارم بهمن ماه) پس از این که گروهک های تروریستی به توافق آتش بس پایبند نبودند، آغاز کردند و در روز نخست عملیات موفق شدند ۹ منطقه را با مساحت حدود ۵۵ کیلومتر مربع به کنترل دربیاورند.

شنبه شب (پنجم بهمن ماه) زمانی که شهرک های «تلمنس و معرشمسه» از اشغال گروهک های تروریستی خارج شدند همه رسانه ها در انتظار اعلام آزادی شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» بودند اما روند تحولات میدانی تغییر و به سمت دیگری پیش رفت.

فاصله نیروهای ارتش سوریه با شهرک «معره نعمان» و بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» به کمتر از یک کیلومتر رسیده بود (حدود ۸۰۰ متر) اما فرماندهان میدانی طبق برنامه از پیش تعیین شده عمل کردند و وارد این شهرک نشدند تا نشان دهند عملیات در جنوب شرق استان ادلب با اهداف بزرگتری دنبال می شود.

آرشیو

به گزارش مشرق، عصر روز یک شنبه (ششم بهمن ماه) دور جدیدی از حملات علیه گروهک های تروریستی از سمت شهرک «ابودفنه» آغاز شد و نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند و شهرک «الغدفه» را به کنترل درآورند و آنان را به سمت بزرگراه متواری کنند.

همزمان گروهی دیگر از نیروهای ارتش سوریه از حومه شهرک «تلمنس» عملیات جدیدی را علیه تروریست ها ترتیب دادند و شهرک های «معرشورین و الزعلانه» را پاکسازی و راه را برای رسیدن به بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» باز کردند.

با آزادی این دو شهرک مهم و راهبردی، نیروهای سوری به چند ده متری بزرگراه «دمشق - حلب» رسیدند و فشار بر عناصر تروریستی در شهرک «معره نعمان» از محور شرق و جنوب و پایگاه نظامی «وادی الضیف» از محور شرق چند برابر افزایش یافت.

یک شنبه شب نیروهای سوری با قطع بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» به پیشروی های میدانی در حومه شمالی شهرک های «معرشورین و الزعلانه» ادامه دادند و با عقب راندن تروریست ها موفق شدند شهرک های «بابیلا و الدانا» را از اشغال خارج کنند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی این دو شهرک نیز ارتباط تروریست ها از شهرک «خان سبل» به سمت شهرک «معره نعمان» به طور کامل مسدود شد و نیروهای ارتش سوریه فاصله خود را با شهر بسیار مهم «اریحا» از محور شهرک «الدانا» به ۱۲ کیلومتر رساندند.

عبور از بزرگراه، قطع ارتباط تروریست ها از «خان سبل» به سمت «معره نعمان»، آزادی شهرک «الصوامع» و کم کردن فاصله با شهر «اریحا»، زوایای دیگری را از آنچه که قرار است در استان ادلب اتفاق بیفتد نشان داد و تروریست ها دریافتند هدف دیگر فقط آزادی شهرک «معره نعمان» نیست.

صبح روز دوشنبه (هفتم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه عملیات را در جنوب شرق استان ادلب از محور شمالی شهرک جرجناز (حومه شهرک های ابودفنه و الغدفه) ادامه دادند و با عقب راندن تروریست ها موفق شدند شهرک های «معصران و خربه مزین» را به کنترل دربیاروند.

با پاکسازی این دو شهرک و آزادی ارتفاع  الشیخ»، نیروهای سوری فاصله به شهر مهم و راهبردی «سراقب» را از محور شمالی به ۱۳ کیلومتر کاهش دادند و همین مسئله نشان داد حرکت به سمت این شهر استراتژیک هم در دستور کار است.

نیروهای سوری از محورها شمال و شمال شرق شهرک جرجناز (حومه شمالی شهرک معصران و بابیلا) نیز عملیاتی را به سمت شهرک «خان سبل» ترتیب دادند و درگیری های سنگین با عناصر تروریستی برای به کنترل درآوردن این شهرک مهم ادامه دارد.

آرشیو

پاکسازی شهرک «خان سبل» نیز به معنای باز شدن راه به سمت شهر «سراقب» است؛ این شهر دروازه شرقی برای ورود به شهر ادلب (مرکز استان ادلب و آخرین پایگاه متمرکز گروهک های تروریستی) است؛ بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» از شهر سراقب عبور می کند و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

از سویی دیگر عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی شهرک های اشغالی در جنوب شهرک «معره نعمان» جریان دارد؛ محاصره نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبی شهرک «معرحطاط» در دستور کار قرار گرفته است و شهرک های «عامودیه و بسیده» از اشغال تروریست ها خارج شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه ساعات گذشته عملیاتی را از حومه شهرک «التح» علیه تروریست ها انجام دادند و توانستند شهرک های «معراته، الحامدیه، داربسیده، کفرباشین، بابولین و صهیان» را در جنوب شرق استان ادلب پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک «الحامدیه» در تلاش هستند به پیشروی ها در محور شمالی ادامه دهند و فشار را بر تروریست ها در شهرک معره نعمان از محور غربی افزایش دهند و ارتباط این شهرک را با شهرک «کفرنبل» قطع کنند.

خبرها از حومه شمالی شهرک تازه آزاد شده شهرک «الدانا» حاکیست، نیروهای سوری درصدد هستند به پیشروی ها ادامه دهند و خود را به شهرک «اریحا» برسانند و همچنین فشار را بر تروریست ها در شهرک معره نعمان از محور شمال شرق بیشتر کنند؛ رسیدن به شهرک «اریحا» به معنای قطع ارتباط تروریست ها از جنوب استان ادلب به سمت شهر مهم و راهبردی «سراقب» است.

نیروهای سوری از زمان شروع عملیات در روز جمعه چهارم بهمن ماه در جنوب شرق استان ادلب موفق شدند ۲۸ شهرک و ارتفاع را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و مجموع مساحت پاکسازی شده را به حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع برسانند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، نیروهای ارتش سوریه محاصره شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان»، پاکسازی شهرک «خان سبل» و باز کردن راه برای رسیدن به شهرهای «اریحا و سراقب» را در دستور کار قرار داده اند و این رویکرد تحولات را در استان ادلب ۱۸۰ درجه تغییر می دهد.

به گزارش مشرق، پیشروی طوفانی نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را به وحشت انداخته و خبرها حاکیست، آمریکایی ها و متحدان منطقه اش درصدد هستند حمله شیمیایی را در جنوب غرب استان حلب انجام دهند و با متهم کردن دمشق، تروریست ها را در ادلب نجات دهند و عملیات نیروهای سوری را متوقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    75 4
    الله اکبر و النصر للإسلام
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    37 4
    مداومت در قرائت مرزداران . صوت از اینترنت بگیریم و همزمان با گوش دادن زمزمه کنیم . دعا را دست کم نگیریم . بسیجیها از فضای معنوی بعد از نمازها استفاده کنند و دعای مرزداران را مستمر بخوانند و از معانی کوبنده و ویرانگر دشمنان کیف کنند .
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      29 3
      دعا سلاح پیامبران و مومنان است . دعای ویژه مقابله با دشمنان دعای مرزداران هست
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    26 2
    الله اکبر
  • جواد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    18 2
    پس کی خان طومان آزاد میشه تا پیکر شهدای خان طومان به ایران برگرده ؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      14 1
      ان شاالله به زودی .ماهم خیلی منتظر آزادی خان طومان هستیم.
  • ا رسلان IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    12 4
    فک کنم الان اردوغان و امریکایی ها وسعودی های خاین دارن نقشه میکشن که چی جوری پیشروی ارتش سوریه را بگیرن دیروز از شبکه الحدث شنیدم کارشناسشون میگفت ارتش سوریه را نسل کشی میکنه وسوری ها را داره بیرون میکنه از سوریه واقعا توهم ورذلالت تا این حد عجیبه والا فقط امیدوارم ارتش یه پیشروی هم تو حلب منطقه خان طومان کنن وشهدای چا مانده در سال ۹۵ را به وطن بر گردونن
  • کارشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    8 48
    بشار اسد بزودی میرود تا ملت سوریه زندگی کنند
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      20 1
      آخه شیرین عقل،اگه بشاراسدنبود،کل سوریه میشدبدتراز ادلب،همه نقشه ها روی دمشق بود،دیدن نمیتونن،رفتن سراغ ادلب.بالاخونه را اجاره دادی؟
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    18 0
    بخواست خدا اگر این استان (ادلب ) در کمترین بازه زمانی توسط ارتش سوریه باز پس گرفته شود و تروریستهای اجاره ای غربی عربی از این کشور بیرون رانده شوند سوریه باقدرت بیشتر میتواند نیروهای ائتلاف غربی عربی را از خاک این کشور اخراج کند و با امنیت بیشتر بازسازی سوریه با سرعت مناسب انجام و اوراه های سوری نیز به کشور خود برگردند و در ساخت کشور خود سهیم باشند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    9 0
    حالا که خط مسلحین شکسته از غرب حلب و شرق لاذقیه کل منطقه رو قیچی محاصره کنن، تا خود مرکز شهر ادلب هم خود به خود محاصره و پاک بشه بره دیگه
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    23 1
    خدارو شکر این نشون میده سردار قاآنی مدیریت خیلی خوبی داره هم در یمن و هم در سوریه شاهد پیشرویهای خوبی بودیم امیدوارم تداوم داشته باشه
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      7 0
      إن شاء الله اما مداومت برخواندن دعای مرزداران رو از یاد نبریم به دیگران هم برسانیم صوتش با یه جستجو در دسترسه همراه گوش دادن بخوانیم
  • مقدم‌نیا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    5 1
    ان‌شاءالله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارتش‌سوریه‌هر‌چه‌سریعتر‌کار‌وهابهاب‌ملعون‌یکسر‌کند
  • علی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    1 1
    خدا توفیق رزمندگان با شرف جسما همراهتان نیستم ولی روحا همیشه همراهتان هستم قربان خاک پایتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس