سهراب مرادی

یک مسابقه گزینشی المپیک دیگر برای دو چهره شاخص وزنه برداری در نظر گرفته شده که در صورت نیاز در آن رقابتها هم وزنه بزنند.

به گزارش مشرق، وزنه برداری ایران به دنبال گرفتن دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ است و در نظر دارد یکی از این دو سهمیه در دسته ۹۶ کیلوگرم باشد. سهراب مرادی  و کیانوش رستمی دوگزینه اصلی برای رسیدن به این یک سهمیه هستند که البته کار بسیار مشکلی را پیش رو دارند چراکه این دو نفر باید یا جزو هشت نفر اول رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار بگیرند و یا اینکه بهترین وزنه بردار آسیا باشند.

بیشتر بخوانید:

سهراب مرادی از المپیک فاصله گرفت!

 سهراب مرادی که در حال گذراندن دوره درمانی خود است، در جام فجر وزنه نمی‌زند و قرار است بعد از جام فجر به اردوی تیم ملی اضافه شود و برای مسابقات غرب آسیا  و سپس قهرمانی آسیا آماده شود.

 اما در این میان فدراسیون برای مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا  هم ثبت نام کرده و نام دو، سه وزنه بردار را رد کرده است اما این رویداد به اصلاح حالت ذخیره رادارد تا مثلا اگر سهراب مرادی در غرب آسیا نتیجه خوبی نگرفت شانس دیگری داشته باشد. چون سهراب مرادی باید از دو مسابقه امتیاز بالایی بگیرد یکی از آن مسابقات، قهرمانی آسیا قزاقستان و دیگری یک گزینشی است.

کادرفنی، رقابتهای غرب آسیا را به عنوان یک گزینشی دیگر برای سهراب مرادی در نظر گرفته که البته  سهراب مرادی کار بسیاری مشکلی پیش رو دارد و باید وزنه های بالایی بزند تا با امتیاز خوبی که می گیرد، بتواند در رنکینگ صعود کند از این رو چون مصدوم هم بوده هر اتفاقی ممکن است در آن مسابقات بیفتد. اگر مرادی در غرب آسیا خوب کار نکند یا اوت شود، مسابقات کلمبیا هم هست که بتواند شرکت کند و امتیاز بالا را آنجا بگیرد اما اگر در همان غرب آسیا امتیاز خوبی بگیرد دیگر لزومی به حضور در مسابقات کلمبیا نیست.

با ثبت نام در مسابقات کلمبیا، دیگر اشتباه مسابقات گزینشی سوئیس تکرار نمی شود که به از دست رفتن المپیک برای سعید علی حسینی و مشکل امتیازی کیانوش رستمی منجر شد.

کیانوش رستمی هم در جام فجر، غرب آسیا و قهرمانی آسیا شرکت می کند و با این حال به نظر می رسد نام او نیز برای کلمبیا رده شده باشد.

مسابقات کلمبیا ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین برگزار می شود.

 مسابقات غرب آسیا نیز ۶ تا ۱۰ اسفند در امارات برگزار خواهد شد.

در حال حاضر سهراب مرادی با ۱۳۳۳امتیاز در رده هفتاد و هشتم  و کیانوش رستمی با ۲۸۵۲ امتیاز در رده بیست و ششم رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس