ارتش آلمان

بر اساس گزارش یک نشریه آلمانی، سرویس ضدجاسوسی ارتش این کشور مشغول انجام تحقیقاتی گسترده درباره صدها سرباز این ارتش به ظن داشتن گرایشهای راست افراطی است.

به گزارش مشرق، نشریه آلمانی ولت آم زونتاگ امروز (یکشنبه) گزارش کرد، سرویس ضداطلاعاتی ارتش آلمان اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات درباره 550 تن از سربازان این ارتش به ظن داشتن دیدگاه‌های راست افراطی است.

در سالهای اخیر کشف موارد متعددی از خدمت کردن عوامل راستگرای افراطی در ارتش و دیگر قوای امنیتی آلمان جنجال برانگیز شده است در حالی که دولت آلمان تلاش زیادی دارد تا با تهدید و خشونت راستهای افراطی مقابله کند.

به نوشته ولت آم زونتاگ، طبق اعلام کریستوف گرام، رئیس سرویس ضداطلاعات در ارتش آلمان، در سال 2019 تعداد 360 پرونده جدید مرتبط با راستگرایی افراطی ثبت شد. او عنوان کرد، سال گذشته میلادی 14 فرد از بابت اتهام افراطگری محکوم دانسته شدند که هشت مورد آن مربوط به راستگرایی افراطی بوده است.

سرویس ضداطلاعات ارتش آلمان همچنین اعلام داشت که تعداد 40 تن دیگر نیز در این ارتش متهم به کوتاهی در رعایت ارزشهای قانون اساسی این کشور شدند.

گرام خاطر نشان کرد: هدف ما این است که نه فقط افراطی‌ها را از ارتش آلمان کنار بگذاریم بلکه همچنین افرادی که به قانون اساسی کشور ما وفادار نیستند را هم اخراج کنیم. او علت افزایش آمار کشف این موارد را مربوط به تشدید تحقیقات از سوی سرویس تحت امرش دانست.

به گزارش دویچه وله، بخش قابل توجهی از پرونده‌های مظنونهای به افراطگری در یک گروه ویژه موسوم به "فرماندهی نیروهای ویژه" متمرکز بوده است.

به گفته گرام، 20 پرونده مربوط به افراد مظنون به راستگرایی افراطی در حال حاضر در داخل این نیرو در دست رسیدگی بوده و این یک عدد چشمگیر در مقایسه با کلیت تعداد اعضای این واحد محسوب میشود.

گرام همچنین تصریح کرد، تعداد پرونده‌های مربوطه در این واحد در مقایسه با اوایل سال 2019 دو برابر شده است. او گفت، این وظیفه هر سربازی است که مورد آن دسته از همکارانش را که به ابراز دیدگاه‌های مغایر با قانون اساسی میپردازند گزارش کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شب IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    چرا نمیزارن برگردن و باهم دنیا رو نجات بدیم؟ !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس