کد خبر 1035031
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

با رشد روزافزون خدمات مبتنی بر شبکه جهانی اینترنت و همچنین گوشی‌های هوشمند، اعتماد مردم به برنامه‌های تلفن همراه بیشتر شده و تقریباً برای انجام هر کاری از پرداخت قبض برق گرفته تا خرید مواد غذایی، به سراغ اپلیکیشن‌های گوشی هوشمندشان می‌روند. چند سالی است که خدمات 1 هم به جمع اپلیکیشن‌های گوشی همراه پیوسته و حالا اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا با درآمدی میلیون دلاری در این بازار مشغول رقابت هستند.

یکی از استارتاپ‌ها در این حوزه اپلیکیشن سفارش غذا Snappfood در ایران است. این اپلیکیشن از زمان شروع فعالیتش تا اکنون رشد چشم‌گیری داشته، اسنپ فود توانسته در مدت‌زمان کوتاهی خدمات سفارش غذا را در کلان‌شهرهای ایران تحت پوشش قرار دهد و زودتر از رقیبانش به بازار شهرستان‌ها برسد. این اپلیکیشن با دارا بودن قابلیت‌هایی مانند نمایش رستوران‌ها در محدوده‌ی مکانی کاربر، امکان ثبت نظر و امتیازدهی به رستوران، امکان پرداخت اعتباری و آنلاین، دسترسی به منو قیمت‌دار رستوران‌ها با تصاویر واقعی که توسط کاربران و تیم عکاسی اسنپ فود به اشتراک گذاشته می‌شود و امکان سفارش شبانه‌روزی غذا توانسته مخاطبان زیادی در کشورش جذب کند.

اپلیکیشن سفارش غذا در ایران یک پدیده‌ی نوظهور است؛ اما عمر این نرم‌افزارها در جهان قدری بیشتر است.

مثلاً اپلیکیشن سفارش غذا Ubereats، سال 2014 توسط شرکت معروف اوبر برای سفارش آنلاین غذا طراحی شد. این اپلیکیشن سفارش غذا خیلی زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت رشد کرد و به لطف شبکه قدرتمند کاربران اوبر توانست توجه علاقه‌مندان سفارش آنلاین غذا را به خود جلب کند. حالا کاربران می‌توانستند روی گوشی خود منوی رستوران‌های مختلف را با قیمت‌ها، نظرات کاربران و تصاویر غذاها مشاهده کنند و بعد از انتخاب بهترین گزینه‌ غذا را در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرند. جالب است بدانید که  Ubereatsبا فروش سالانه‌ی 1.4 میلیارد دلاری، حدود 20 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است.

کمی قبل از اوبر اپلیکیشن سفارش غذا Doordash در آمریکا شروع به کار کرده بود. آن‌هم مانند اوبر لحظه‌ای را برای رشد و جذب مخاطب از دست نداد. Doordash در حال حاضر پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن سفارش غذا در آمریکاست و سال گذشته 10 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

تعداد بالای مخاطبان، سفارش‌های روزانه و علاقه‌ی رستوران‌های اسم ‌و رسم‌دار و باسابقه به حضور در اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا نشان از ارزش بالای مالی این شرکت‌ها و بازار داغ رقابت در حوزه‌ی سفارش غذا دارد. با این اوصاف شاید دلتان بخواهد کمی بیشتر از مزایای استفاده از اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا بدانید.

منو تمام رستوران‌های شهر در نوک انگشت شماست!

با استفاده از اپلیکیشن سفارش غذا همیشه یک منو عکس‌دار از تمامی رستوران‌های شهر با شماست. برای سفارش غذا کافی است در بین منو رستوران‌ها به دنبال غذای موردعلاقه‌تان بگردید و با یک عملیات ساده آن را درب منزل تحویل بگیرید.

با اپلیکیشن سفارش غذا تمام مراحل را از آماده‌سازی تا ارسال دنبال کنید!

یکی دیگر از مزایای سفارش اینترنتی غذا این است که می‌توانید به صورت آنلاین ببینند غذایتان در چه مرحله‌ای است و پیک ارسال غذا را روی نقشه دنبال کنید. پیش از اینکه زنگ خانه به صدا درآید، شما متوجه می‌شوید غذا رسیده است. با این امکانات دیگر فکر سفارش تلفنی هم به مغزتان نمی‌رسد.

با سو تفاهم‌های تلفنی خداحافظی کنید!

در سفارش‌های تلفنی گه گاه اشتباهاتی رخ می‌داد مثلاً چیزی در سفارش کم‌ و زیاد می‌شد یا به خاطر سر و صدا و شلوغی رستوران کل سفارشمان اشتباه ثبت می‌شد. با اپلیکیشن سفارش غذا دیگر خبری از این خطاها نیست.

 اول نظرات کاربران قبلی بعد انتخاب!

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این اپلیکیشن ها امکان نظر دهی در مورد کیفیت غذا و رستوران است. همچنین این قابلیت در یک اپلیکیشن سفارش غذا به شما کمک می‌کند تا با خواندن نظرات کاربرانی که پیش شما از رستوران موردنظرتان غذا سفارش داده‌اند، انتخاب دقیق و مطمئن‌تری داشته باشید.

چه چیزی بهتر از امکان پرداخت آنلاین برای سفارش غذا!

با وجود کارت‌های اعتباری همراه نداشتن پول نقد به یک دغدغه‌ی بزرگ تبدیل‌شده، از طرفی پرداخت‌های نقدی همیشه با دردسرهایی همراه بوده است؛ اما اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا با فراهم کردن روش‌های مختلف اعتباری و آنلاین پرداخت را برای شما آسان کرده‌اند.

اپلیکیشن سفارش غذا شما را بروز نگه می‌دارد!

با نصب اپلیکیشن سفارش غذا نه تنها به ساده‌ترین راه برای سفارش غذا از رستوران‌های اطرافتان دست پیدا می‌کنید بلکه اطلاعاتتان در مورد رستوران‌های شهر همیشه بروز می‌ماند. این اپلیکیشن ها با نشان دادن کوچک‌ترین تغییرات در منو رستوران‌ها و نمایش اطلاعات رستوران‌های تازه تأسیس شما را از تمام اتفاقات باخبر می‌کنند. همچنین شما می‌توانید محبوب‌ترین رستوران‌ها را ازنظر مخاطب، کیفیت غذا و حتی قیمت مشاهده کنید و برای سفارش‌های بعدی‌تان انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

با استفاده از اپلیکیشن سفارش غذا پول پس‌انداز کنید!

اپلیکیشن های سفارش غذا هرروز تخفیف‌های هیجان‌انگیزی برای سفارش بعضی غذاها در نظر می‌گیرند. اگر برای سفارش غذا از خدمات آنلاین استفاده کنید هیچ تخفیفی را از دست نمی‌دهید. این تخفیف‌ها تنها برای سفارش آنلاین غذاست و شامل سفارش تلفنی و حتی خریدهای حضوری نمی‌شود.

امکان سفارش غذا شبانه‌روزی است

سفارش آنلاین غذا تعطیلی ندارد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که احساس گرسنگی کردید به سراغ اپلیکیشن سفارش غذا در گوشی همراهتان بروید و از رستوران‌های شبانه‌روزی شهرتان غذا سفارش دهید.

یک‌بار برای همیشه!

اپلیکیشن های سفارش غذا بیشتر از آن چیزی که فکرش را کنید کارتان را راحت کرده‌اند. دیگر لازم نیست برای هر سفارش جدید مجدداً اطلاعات تکراری را وارد کنید. کافی است یک‌بار برای همیشه صفحه‌ی پروفایلتان را در اپلیکیشن سفارش غذا کامل کنید؛ اطلاعات فردی، آدرس‌های منتخب و شماره موبایلتان را وارد کنید. حالا برای سفارش‌های بعدی تنها یک کلیک کافی است.

همانطور که دیدید مزایای استفاده از خدمات آنلاین برای سفارش غذا کم نیستند. مزایای متعدد استفاده از اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا باعث شد تا خدمات آنلاین سفارش غذا از پایتخت‌ها فراتر رفته و به کلان‌شهرها و شهرهای کوچک‌تر برسد.  Ubereatsحالا در 670 شهر مختلف در شش قاره‌ی جهان فعال است و هرسال بیش از یک‌میلیون سفارش غذا را به دست مشتریان می‌رساند. Doordash در حال حاضر با بیش از 340 هزار غذا فروشی در 4000 شهر همکاری می‌کند؛ و اسنپ فود در ایران بعد از فتح جریان سفارش غذا در تهران، پایتخت ایران به سمت پوشش‌دهی رستوران‌های مشهد، تبریز و دیگر کلان‌شهرها رفت و حالا مشغول همکاری با بیش از 12000 رستوران در 135 شهر ایران است.

تجربه‌ی شما از سفارش آنلاین غذا چیست؟ فکر می‌کنید اپلکیشن‌های ایرانی سفارش غذا نیز به اندازه اپلیکیشن‌های مشابه خارجیشان موفق خواهند بود؟

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس