ترامپ - کراپ‌شده

دولت آمریکا اطلاعات مربوط به تلفات نیروهای آمریکایی در حمله به عین الاسد را به صورت گزینشی و قطره چکانی ارائه می‌کند.

به گزارش مشرق، ایران در عملیات شهید سلیمانی که در ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۸ دی انجام شد با ۱۳ موشک قیام و فاتح ۳۱۳ پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق را هدف حمله قرار داد که در آن نیروها و تجهیزات آمریکایی مستقر بودند.

جدای از اینکه این حمله اولین حمله رسمی یک کشور به یک پایگاه آمریکایی از زمان جنگ جهانی دوم بود و تاثیراتی که این حمله بر توازن بازدارندگی در منطقه دارد، دقت موشک‌های ایرانی موضوعی بود که مورد توجه کارشناسان نظامی آمریکایی قرار گرفتند. بنیاد بررسی‌های جهانی میدلبری نیز تصاویر ماهواره‌ای از آشیانه‌های هواپیما که توسط موشک‌های ایران تخریب شده بوده را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در عراق دو گزینه بیشتر ندارد

دارایی‌ها و حساب‌های دونالد ترامپ توقیف شود

حمله ایران، مقامات آمریکایی را دستپاچه کرد و باعث شد که اظهارات و اخبار متناقض از آمریکا مخابره شود. رئیس جمهور آمریکا که قرار بود در نشستی خبری شرکت کند، آن را لغو کرد و در توییتی نوشت «همه‌چیز خوب است».

ترامپ در نشست خبری روز بعد مدعی شد که این حمله تلفاتی نداشته است. مقامات نظامی ایران در خصوص این حمله گفتند که هدف موشکباران عین‌الاسد گرفتن تلفات انسانی نبوده است، اما این حمله به طور قطع تلفاتی هم داشته است. امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت که حداقل ۹ سورتی پرواز برای انتقال مجروحان آمریکایی در پی این حمله انجام شده است.

کمی بعد از این ماجرا، و بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، یک مقام نظامی که در پایگاه عین‌الاسد حضور داشت گفت که «در نتیجه این حملات موشکی، دست کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برجک به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز از حال رفتند».

اما مقامات رسمی آمریکا از جمله رئیس جمهور آمریکا بر مدار تکذیب و انکار حرکت می‌کردند.

چند روز بعد، رویترز به نقل از منابع پنتاگون اعلام کرد که ۱۱ نفر از نظامیان آمریکا در این حمله دچار آسیب مغزی شده‌اند.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد فکر نمی‌کند آسیب مغزی که ۱۱ نیروی آمریکایی در جریان حمله اخیر ایران دچار آن شده اند، جدی باشد. ترامپ در کنفرانسی خبری در داووس سوئیس خطاب به خبرنگاران گفت: من شنیده ام که آن‌ها سردرد و چیزهای دیگری (مشکلات دیگری) داشتند. من می‌توانم بگویم این چیز جدی نیست.

رئیس جمهور آمریکا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص را به وزارت دفاع آمریکا ارجاع داد.

کریس مورفی، سناتور دموکرات کنگره آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور به علت کم اهمیت جلوه دادن صدمات نظامیان آمریکایی در پاسخ موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد در عراق به شدت انتقاد کرد.

مورفی که عضو کمیته روابط خارجی سناست، در مصاحبه با سی بی‌اس نیوز با کنایه به ترامپ گفت: «کسی برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شود. افراد وقتی با هواپیما به آلمان اعزام می‌شوند که به شدت صدمه دیده باشند.»

او گفت: «افراد باهوش، فداکار و میهن پرستی در وزارت دفاع حضور دارند که اجازه دادند چند هفته به همه ما آن دروغ‌ها گفته شود. این نیز همانند جراحات جدی است.»

در پی این اظهارات، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری تأیید کرد که تاکنون ۳۴ نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

این مقام آمریکایی گفت: «تاکنون بروز صدمات مغزی خفیف یا شدید در ۳۴ نفر از سربازان تشخیص داده شده است. ۸ نفر از آنها به آلمان اعزام شده و امروز نیز برای ادامه درمان وارد آمریکا شده‌اند؛ ۹ نفر به آلمان اعزام شده و هنوز در آنجا تحت ارزیابی یا درمان هستند؛ یک نفر به کویت اعزام شده که اکنون به عراق بازگشته است و ۱۶ نفر از آنها نیز در همان عراق باقی ماندند و اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.»

کریس مورفی، سناتور آمریکا در واکنش به این اظهارات در توییتی نوشت: «ایران به ما حمله کرد و ۳۴ آمریکایی زخمی شدند. دولت این موضوع را پنهان نگاه داشت تا ادعا کند بازدارندگی علیه ایران را احیا کرده است. کارشان از این لحاظ که تنش‌زدایی کردند درست بود، اما برای توجیه آن نباید ماجرا را جعل می‌کردند».

سانسور و انتشار قطره‌چکانی اطلاعات توسط دولت آمریکا درباره تلفات حمله موشکی به عین الاسد به نظر می‌رسد با هدف کاش تاثیرات شوک حمله باشد. دولت آمریکا یا باید تلفات حقیقی را اعلام کند و تحت فشار پاسخ به این حمله قرار گیرد، یا اینکه باید جعل واقعیت کند تا مجبور به واکنش نظامی به پاسخ ایران نشود. دونالد ترامپ می‌داند که در صورت حمله مجدد، ایران باز و چه بسا شدیدتر پاسخ خواهد داد و این می‌تواند منجربه آغاز جنگی در منطقه شود که رئیس جمهور آمریکا و ژنرال‌های آمریکایی از آن هراس دارند. به خاطر همین دولت آمریکا فرمول سانسور و ارائه قطره‌چکانی اطلاعات را در پیش گرفته‌اند. این وضعیت گویای حقیقتی است مبنی بر این است که ایران با حمله به عین الاسد توانست توازن بازدارندگی در منطقه و در قبال آمریکا را جابجا کند و این یکی از دستاوردهای راهبردی ایران در هر گونه تقابل با آمریکاست.

افرادی که در آمریکا با موضوعات نظامی آشنایی دارند به اهمیت حمله به عین الاسد معترف هستند. به همین دلیل افشای ابعاد واقعی این حمله از طرفی دولت آمریکا را به خاطر عدم پاسخ لای منگنه تحقیر می‌گذارد و از طرفی دیگر از شانس ترامپ در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری می‌کاهد. هر چند که کتمان حقیقت نیز برای دولت آقای ترامپ دردسرساز شده و او را زیر تیغ منتقدان قرار داده است.

سناتور مورفی امروز در توییتی نوشت: «دروغ گفتن درباره مجروحین نبرد صد در صد غیرقابل قبول است. بی اعتنایی ترامپ به حقیقت، کل دولت را آلوده می‌کند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 4
    هیچ تلفات و یا مصدومی نداشته این ترقه بازی.تو پادگان ها و پایگاه های نظامی ایران هر روز این اسیب های مغزی رخ میده ولی کسی اهمیت نمیده اونا چون جان امریکاییها براشون مهم ترین چیزه این سردرد رو یکم بزرگ میکنن
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    اونجا هنوز فراخوان توسط سلبریتی ها داده نشده ....کسی متهم به دروغگویی نشده ....از سفارتهای دیگه برای عرض تسلیت نرفتن جلو کاخ سفید ...بعدشم برن ارایشگاه .....وایییییی تسلیت امریکا .......‌ خاک بر سر سلبریتی وطن فروش
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    اخبار تکراری
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    3 2
    باز که عکس این سگ نجس مو زرد رو گذاشتید!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس