کد خبر 1034700
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
خبرنگار اسرائیلی

کانال ۱۲ تلویزیون گزارشی با عنوان «یک اسرائیلی در عربستان سعودی» منتشر کرده است که در آن تیم خبری آن از برخی شهرهای عربستان سعودی از جمله جده بازدید می‌کند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون که بیشترین پخش میان کانال‌های اسرائیلی را دارد، گزارشی با عنوان «یک اسرائیلی در عربستان سعودی» منتشر کرده است که در آن تیم خبری آن از برخی شهرهای عربستان سعودی بازدید می‌کنند.

در محدوده این گزارش تلویزیونی، «انریکه زیمرمن» خبرنگار اسرائیلی در خیابان‌های ریاض، جده و مدینه منوره آزادنه تردد می‌کند و با عابران پیاده در خیابان‌ها درباره مسائل «صلح» و روابط با اسرائیل سخن می‌گوید ولی بیشتر آنها، از ورود به گفت‌وگویی طولانی فرار می‌کنند و به گفت‌وگو درباره صلح بسنده می‌کنند بدون این‌که این خبرنگار فاش کند که او به عنوان یک اسرائیلی چنین سوالاتی را مطرح می‌کند.

زیمرمن همچنین با شهروندان عربستانی درباره مسائل اجتماعی از جمله «پوشش دختران جوان در اماکن عمومی و ظاهر شدن آنها بدون حجاب و بدون نظارت هیئت امر به معروف» صحبت می‌کند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی طی دو سال گذشته مجموعه‌ای از اصلاحات را در عربستان به اجرا در آورده است؛ دعوت از خوانندگان زن، برگزاری کنسرت‌های مختلط، آزادی رانندگی برای زنان و محدود کردن علمای وهابی، از جمله این اصلاحات به شمار می‌رود. جدای از اینکه بن سلمان این اصلاحات نمایشی را برای هموار کردن مسیر در جهت پادشاه شدن انجام داده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، که به موفقیت خود در وارد کردن یک اسرائیلی به عربستان سعودی و تهیه گزارشی از داخل این کشور مباهات کرده است، گزارش خود را با مشاهدات «دنی کچماروف» مجری برنامه به پایان رسانده که در آن گفته است عربستان سعودی به رغم باز بودن سیاستش و اصلاحات انجام‌شده و ثروتش طی سال‌های اخیر شکست‌هایی را پشت سر گذاشته است از جنگ یمن گرفته تا شکست آن در دفاع از خود مقابل موشک‌های شلیک‌شده به تاسیسات نفتی‌اش و نیز شکست فاجعه‌بارش مقابل همسایه کوچک خود، قطر.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 18
    بن سلمان یا احمقی یا خائن.. نکبت دارن هویت رو ازتون می گیرن. خاک بر سر نفهمت کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس