کد خبر 1034655
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
سید عباس موسوی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تأسف عمیق از وقوع زلزله در ترکیه، با دولت و ملت این کشور به ویژه خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) با ابراز تأسف عمیق از وقوع زلزله در کشور همسایه ترکیه که منجر به جانباختن و زخمی شدن جمعی از مردم آن کشور و خسارات مادی فراوانی شد، با دولت و ملت ترکیه، به ویژه خانواده قربانیان این حادثه ناگوار ابراز همدردی کرد.

«محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه نیز در پیامی توئیتری ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد که بر اثر وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری شامگاه جمعه در استان «اِلازیغ» ترکیه واقع در شرق این کشور، تاکنون ۲۰ نفر کشته و ۱۰۱۵ تن دیگر نیز مجروح ‌شده‌اند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هم اعلام کرده که امدادگران در تلاش برای نجات دادن ۳۰ نفری هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.

شامگاه جمعه حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه (به وقت تهران) زمین لرزه‌ای نسبتاً پرقدرت در عمق ۱۰ کیلومتری، شرق استان الازیغ را لرزاند. شدت این زلزله به حدی بود که در بخش‌هایی از چند کشور همسایه از جمله شمال عراق، غرب ایران، شمال شرق سوریه و فلسطین اشغالی نیز احساس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس